فرودگاه ها

کدام ایرلاینها در المپیک ۲۰۳۲ سود می برند

کمیته بین المللی المپیک هفته گذشته المپیک ۲۰۳۲ را به بریزبن ، پایتخت کوئینزلند استرالیا اهدا کرد. پیروزی بریزبن پس از یک مبارزه طولانی انجام شد. در حال حاضر صحبت در مورد تأثیر این رویداد بر خطوط هوایی و صنعت گردشگری این شهر متمرکز است.
فرودگاه بریزبن یکی از بزرگترین ذی نفعان افزایش ترافیک مسافر و هواپیمایی است که المپیک به همراه خواهد داشت. این فرودگاه تحت تأثیر مرزهای بسته بین المللی و محلی طی ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن فقط ۷.۹ میلیون مسافر جابجا کرده است. این رقم کمترین میزان از سال ۱۹۹۴ است.
دولت فدرال استرالیا مستقر در کانبرا و دولت ایالت کوئینزلند مستقر در بریزبن ۱۱ سال فرصت دارند تا مسائل مربوط به مرز و واکسیناسیون را مرتب کنند. فرودگاه بریزبن یک ترمینال بین المللی و داخلی بزرگ و مدرن دارد.
المپیک به طور کلی فعالیت فرودگاه ها را بیشتر می کند. چارترها و هواپیماهای VIP زیادی به فرودگاه المپیکی پرواز می کنند، اما بازی های المپیک هرگز تأثیر مثبت مالی طولانی مدت بر خطوط هوایی و فرودگاه ندارد. با این وجود ، ویرجین استرالیا واقع در بریزبن هفته گذشته از این پیروزی استقبال کرد.
این سناریوی مشابه در هواپیمایی کنتاس بزرگترین شرکت هواپیمایی استرالیا مستقر در سیدنی نیز هست. کانتاس دارای یک شبکه بین المللی قابل توجه در خارج از پایتخت کوئینزلند است که در نهایت باید بازیابی و افزایش یابد.
فرودگاه بریزبن در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ بیش از ۲۳.۸ میلیون مسافر از جمله ۶.۲ میلیون مسافر بین المللی را جابجا کرد . به عبارتی روزانه بیش از ۱۰۰ پرواز بین المللی انجام می شد که مسافران را به ۳۴ مقصد بین المللی می رساند. البته قبل از رکود سفر ، ۲۹ شرکت هواپیمایی بین المللی به فرودگاه بریزبن پرواز می کردند ولی اکنون ، تعداد معدودی از شرکت های هواپیمایی از جمله هواپیمایی قطر ، امارات ، خطوط هوایی سنگاپور ، ایر نیوجینی ، ایر نیوزلند ، خطوط هوایی چین و ایوا ایر به بریزبن پرواز دارند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *