https://www.caomegawatches.com/ cdomegawatches.com https://www.cnomegawatches.com https://www.goomegawatches.com hkomegawatches.com replica omega replica omega watches replica bell and ross businessbellross travelbellross.com bell and ross replica watches replica bell and ross replica bell and ross watch bell and ross replica watches https://www.healthbellross.com/
گزارش ها

گزارش کنگره ایالات متحده در مورد بوئینگ ۷۳۷ مکس

تحقیقات مجلس نمایندگان ایالات متحده ، سازمان هواپیمایی کشوری موسوم به اف.ای.ای را به دلیل سقوط دو فروند بوئینگ ۷۳۷ مکس که منجر به مرگ ۳۴۶ نفر شد ، به شدت مقصر دانست .
اکثریت نمایندگان دموکرات کمیته حمل و نقل کنگره پس از ۱۸ ماه تحقیق ، گزارش نهایی ۲۳۹ صفحه ای خود را با جزئیات منتشر کرد و در آن به الگوی نگران کننده محاسبات فنی و قضاوت های نادرست مدیریتی بوئینگ در روند توسعه بوئینگ ۷۳۷ مکس و عدم نظارت کافی اف.ای.ای اشاره کرد .
در این گزارش آمده است : بوئینگ در طراحی و توسعه ۷۳۷مکس و اف.ای.ای در نظارت بر بوئینگ و صدور گواهینامه شکست خوردند . این شکست نتیجه یک اشتباه فردی یا فنی یا سوء مدیریت نبوده ، بلکه مجموعه ای وحشتناک از مفروضات معیوب فنی توسط مهندسان بوئینگ ، عدم شفاف سازی از سوی مدیریت بوئینگ و نظارت ناکافی توسط اف.ای.ای بوده است .
گزارش کمیته به “فرضیه های طراحی و عملکرد معیوب” ساخته شده توسط بوئینگ ، به ویژه در مورد سیستم MCAS اشاره دارد. این واقعیت که این سیستم بر روی سنسورهای غیر اضافی عمل می کند و طبقه بندی آن به عنوان یک سیستم غیر بحرانی و این فرض که خلبانان قادر به مقابله با سوء عملکرد آن هستند را مورد انتقاد شدید گزارش قرار داد.
“فرهنگ پنهانکاری” از سوی سازنده ، به ویژه در مورد عدم وجود هشدار سنسور زاویه حمله هواپیما در گزارش محکوم شده است. فشار مدیریت شرکت برای حفظ تولید بر اساس برنامه و رقابت با ایرباس ۳۲۰ نئو و جلوگیری از هرگونه هزینه غیر ضروری ، ایمنی بوئینگ ۷۳۷ مکس را بیش از پیش تضعیف کرد .
این یافته ها نشان می دهد که بوئینگ توجه اف.ای.ای را از سیستم MCAS منحرف کرده و “فشار بیش از حد” بر کارمندان خود وارد می کند تا گواهینامه هواپیما صادر شود.
ظرفیت نظارت اف.ای.ای نیز در این گزارش زیر سوال رفته است. در این گزارش آمده است: ” اف.ای.ای نتوانسته از اختیارات نظارتی خود به طور كامل استفاده كند و این عدم موفقیت بر ایمنی تأثیرگزار بوده است. ضمنا این نهاد به اندازه کافی سوال نکرده و پاسخ های بوئینگ را در مورد مسائل مهم مربوط به صدور گواهینامه شامل آموزش خلبانی و طراحی فنی به دقت بررسی نکرده است.”
کمیته حمل و نقل کنگره نتیجه گیری می کند: “این مسائل باید توسط بوئینگ و اف.ای.ای مورد بررسی قرار گیرد تا روشهای ضعیف صدور گواهینامه بوجود آمده اصلاح شود ، پیش فرضهای اساسی که بر ایمنی تأثیر می گذارد دوباره ارزیابی شود و شفافیت افزایش یابد تا نظارت موثرتر انجام گردد.”

پس از انتشار گزارش ، رئیس کمیته ، پیتر دفازیو ، گواهینامه هواپیما را واجد شرایط خواند. دفازیو قول داد: “ما می خواهیم در قانون ، گام نخست را برداریم تا ثابت کنیم كه با اصلاح سیستم هرگز این اتفاق تکرار نخواهد شد.”
دو نماینده جمهوری خواه ، سام گریوز از میسوری و گرت گریوز از لوئیزیانا که بخشی از کمیته حمل و نقل کنگره هستند ، عینیت تحقیق را زیر سوال بردند. نمایندگان در بیانیه ای مشترک گفتند: “توصیه های متخصصان در حال حاضر منجر به تغییرات و اصلاحات شده است ،” “این توصیه ها نه در مقام یک گزارش تحلیلی حزبی بلکه به عنوان زیرساختی بر اقدامات کنگره باشد.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن