گزارش ها

بوئینگ: بازار خاورمیانه بسیار با ارزش است

بوئینگ پیش بینی می کند که خاورمیانه به ۲۹۴۵ هواپیمای جدید با ارزش ۶۸۵ میلیارد دلار در دو دهه آینده نیاز دارد چراکه رشد ترافیک مسافر در خاورمیانه به طور متوسط ۴.۳٪ در سال افزایش می یابد که بالاتر از رشد متوسط جهانی است.
دارن هولست ، معاون رئیس بازاریابی بوئینگ گفت: ” چندین شرکت هواپیمایی خاورمیانه در دهه های اخیر از موقعیت جغرافیایی خود برای اتصال اقتصاد در حال رشد سریع آسیا و بازارهای اروپا استفاده کرده و خطوط هوایی آن به عنوان قطب مهم جریان ششم آزادی مسافر و بار در طول چشم انداز ۲۰ ساله باقی خواهند ماند.
بوئینگ پیش بینی می کند که ناوگان مسافری خاورمیانه تا سال ۲۰۳۹ به ۳۵۰۰ هواپیما برسد یعنی بیش از دو برابر ۱۵۱۰ فروند هواپیمای فعلی. البته در کوتاه مدت انتظار می رود بازارهای داخلی و حمل و نقل کوتاه در سراسر جهان زودتر از اثرات همه گیری بهبود یابند. ظرفیت صندلی هواپیماهای یک راهرو خاورمیانه در پنج سال گذشته بیش از دو برابر شده است.
از سال ۲۰۰۰ ، شرکت های هواپیمایی خاورمیانه با رشد سریع ناوگان مسافربری و باری خود ، سهم خود را از ترافیک بار هوایی جهان از ۴٪ در سال ۱۹۹۹ به ۱۳٪ افزایش داده اند.
بوئینگ پیش بینی می کند که خدمات وابسته به شرکتهای هواپیمایی از جمله نیازهای زنجیره تامین و تعمیرات اساسی در خاورمیانه بیش از ۷۲۵ میلیارد دلار ارزش خواهد داشت.
بوئینگ همچنین پیش بینی می کند که تا سال ۲۰۳۹ منطقه به ۲۲۳۰۰۰ نفر کارمند جدید هواپیمایی شامل ۵۸،۰۰۰ خلبان ، ۵۹،۰۰۰ تکنسین و ۱۰۶،۰۰۰ خدمه کابین نیاز داشته باشد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *