هواپیماها

بوئینگ در متاورس هواپیما می سازد

ربات‌هایی که با یکدیگر در باره طرح‌های سه بعدی صحبت می‌کنند ؛ در حالی که مهندسان در سراسر جهان با هدست‌های هولولنز ؛ ساخت هواپیمای جدید بوئینگ در متاورس را ادامه می دهند .
این تصویری از یک استراتژی جاه طلبانه جدید بوئینگ برای یکسان سازی طراحی ، تولید و عملیات هواپیمایی در اکوسیستم دیجیتال متاورس است که در دو سال آینده تکمیل می شود .
منتقدان می گویند که بوئینگ بارها و بارها تعهدات جسورانه مشابهی در مورد یک انقلاب دیجیتال ارایه داده است که نتایج متفاوتی به همراه داشته اما خودی ها می گویند که اهداف کلی بهبود کیفیت و ایمنی اهمیت بیشتری پیدا کرده است.
بوئینگ در سال جدید قصد دارد تسلط مهندسی خود را پس از بحران ۷۳۷ مکس تثبیت کند، در حالی که پایه و اساس برنامه هواپیماهای آینده در دهه آینده یک ریسک ۱۵ میلیارد دلاری را می طلبد.
گرگ هیسلوپ، مهندس ارشد بوئینگ، در اولین مصاحبه خود پس از نزدیک به دو سال به رویترز گفت: این راهکار ما در مورد تقویت مهندسی است. ما در مورد تغییر روش کار در کل شرکت صحبت می کنیم.
در این میان منتقدان از بوئینگ ایراد می گیرند که در استفاده از ابزارهای دیجیتالی برای طراحی هواپیما ناکامی نیز داشته و باید با وسواس بیشتری به این موضوع نگاه کند . این در حالی است که شرکت های قطعه سازی که با بوئینگ همکاری دارند ؛ به دلیل بحران ۷۳۷ مکس و کرونا فاقد سرمایه یا منابع انسانی کافی برای انجام چنین جهشی هستند .
خود بوئینگ نیز به این موضوع پی برده است که فناوری دیجیتال به تنهایی نوشدارو نیست بلکه تغییرات سازمانی و فرهنگی در سراسر شرکت نیز در این تحول دخیل است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *