گزارش ها

تنوع جنسیتی و توسعه متخصصان ماهر هوانوردی

حمل و نقل هوایی ستون فقرات بسیاری از اقتصادها در سراسر آفریقا است و برای رشد قاره آفریقا بسیار مهم است. یکی از بزرگترین بازارهای بالقوه حمل و نقل هوایی آفریقا است. آفریقا دارای جمعیت جوان و سریع شهرنشینی بیش از ۱.۳ میلیارد نفر است و حمل و نقل هوایی بهترین و گاه تنها گزینه برای اتصال موثر این بازار بزرگ است.
برای تعریف مجدد و توسعه صنعت سفر ، دستیابی به تنوع جنسیتی و توسعه متخصصان ماهر هوانوردی برای پایدار سازی این صنعت حیاتی است. بدین منظور انجمن هواپیمایی آفریقا با همکاری شرکت کالینز یک کنفرانس ۲ روزه را در تاریخ ۱۹-۲۰ اکتبر برگزار کرد . هدف این کنفرانس ؛ تسهیل ارتباطات ، اشتراک گذاری اطلاعات و تجربیات و انتخاب بهترین شیوه ها برای دستیابی به تنوع جنسیتی و توسعه جوانان در حمل و نقل هوایی بود.
گزارش های ارایه شده در کنفرانس نشان داد که هنوز تعداد زنان در مشاغل مرتبط با هواپیمایی پایین است و زنان در موقعیت های رهبری در حمل و نقل هوایی کم حضور هستند. بر اساس مطالعه انجام شده توسط یاتا ، در ۱۰۰ شرکت هواپیمایی برتر جهان ، فقط ۳ درصد از مدیران عامل و مدیران هواپیمایی و ۸ درصد از مدیران ارشد مالی زن هستند.
آقای عبدالرحمان برته – دبیرکل انجمن هواپیمایی آفریقا ، در این کنفرانس گفت: ایکائو و اهداف توسعه پایدار سازمان ملل بر اهمیت برابری جنسیتی با هدف تحریک رشد اقتصادی و ارتقاء توسعه اجتماعی تاکید دارد. باید صنعت هوانوردی را از نظر جنسیتی در سطح ملی ، بین المللی و جهانی متعادل تر کرد. سرمایه گذاری بر روی زنان و جوانان تأثیر چند برابری بر بهره وری و رشد پایدار دارد. برای اینکه این اتفاق بیفتد ، دولتها ، شرکتها ، سازمانها و همه بازیگران توسعه باید وارد یک فرآیند عملی از اقدامات مشخص شوند.
توسعه متخصصان ماهر در صنعت حمل و نقل هوایی و هوافضا در آفریقا بسیار مهم است زیرا گروه بزرگی از متخصصان هوانوردی کنونی بازنشسته می شوند و هوانوردی به متخصصان واجد شرایط و با صلاحیت بیشتری نیاز دارد. آفریقا باید جوانان را آموزش دهد تا نیازهای جهانی در صنعت هوانوردی فردا را برآورده سازند.
این انجمن توصیه های زیر را برای اقدام عملی عنوان می کند:
توانمندسازی زنان در امور هوانوردی از طریق آموزش.
نمایشگاه های مرتبط برای زنان ، جوانان و افراد دارای معلولیت.
یارانه های آموزشی برای تسهیل دسترسی به یادگیری و آموزش
آموزش آنلاین برای مهارت آموزی مجدد.

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *