ایرلاین ها

تهاجم روسیه به اوکراین چه تأثیری بر صنعت هواپیمایی خواهد داشت؟

تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین در حالی رخ می دهد که صنعت هوانوردی تجاری اکنون در مرحله حساس بهبودی قرار دارد ولی متأسفانه تأثیر جنگ ، ضررهای جبران ناپذیری بر آن خواهد زد .
این روزها منطقه ای بزرگ در شرق اروپا شامل بلاروس، اوکراین و غرب روسیه خالی از ترافیک هوایی است . بسیاری از خطوط هوایی در حال حاضر از پرواز بالای بلاروس و مناطق شرقی اوکراین اجتناب می‌کنند.
با توجه به بحران اوکراین به طور قطع هزینه های سوخت افزایش می یابد زیرا قیمت نفت در واکنش به تهاجم روسیه افزایش یافته است. اگرچه خطوط هوایی قبلاً اعلام کرده بودند که قیمت سوخت در زمان کووید-۱۹ بالا بوده و در نتیجه قیمت بلیت افزایش داشته است و اکنون با تشدید شرایط جنگی نرخ‌ها بالاتر خواهد رفت.
شرکت هواپیمایی اوکراین و شرکت هواپیمایی اسکای آپ اوکراین در حال حاضر زمین گیر هستند. در حالی که این شرکت چند هفته پیش، برنامه تابستانی ۲۰۲۲ خود را اعلام کرد که شامل از سرگیری پروازها به نیویورک و تورنتو بود.
در همین حال، فرودگاه بین‌المللی بوری اسپیل اوکراین که به کیف خدمات می‌دهد، در بین ۳۰ فرودگاه برتر اروپا در سال ۲۰۲۱ قرار داشت و ظرفیتی برابر با بروکسل، کپنهاگ، میلان و اسلو داشت.
خطوط هوایی روسیه نیز با چرخش به پروازها داخلی در دوران کووید-۱۹، سرپا ماندند و کاهش تقاضای بین المللی را مدیریت کردند ولی اکنون ، تأثیر بالقوه انزوای دیپلماتیک روسیه، عامل مهمی در پروازهای آن خواهد داشت.
جنگ فعلی تاثیر زیادی بر کاهش تقاضای سفر در اروپا دارد و افت دوچندانی در روند بهبود حمل و نقل هوایی ناشی از کووید-۱۹ خواهد داشت. در همین خصوص ایرفرانس هفته گذشته چشم انداز خوش بینانه سه ماهه آتی را پیش بینی کرده بود.
شرایط فعلی پیامدهای مختلفی برای صنعت خواهد داشت ، به ویژه در مورد تأثیر تحریم ها بر زنجیره تأمین در صنعت هوافضا ، چرا که روسیه یک تولید کننده بزرگ فلز در دنیا است.
اکنون دو سال پس از همه‌گیری ، صنعت هواپیمایی با چالش جدیدی روبرو است که عبور از آن فراز و نشیب های خود را خواهد داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *