گزارش ها

خطوط هوایی باید از بحران برای بازسازی اساسی استفاده کنند

هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سالانه یاتا و اجلاس جهانی حمل و نقل هوایی از۳ تا ۵ اکتبر ۲۰۲۱ در بوستون ایالات متحده برگزار می شود. این ششمین باری است که گردهمایی جهانی رهبران هوانوردی در ایالات متحده انجام می شود و اولین باری است که به بوستون می آیند.
با افزایش سطح واکسیناسیون و آزمایشات که باعث افزایش مجدد باز شدن مرزها در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ شده ، انتظار می رود که محور بحث مجمع عمومی عادی امسال در زمینه افزایش تقاضای سفر باشد. این مجمع اولین ملاقات حضوری برای صنعت پس از بحران همه گیری است.
در همین رابطه کارشناسان صنعت همیشه این سوال را داشته اند که آیا محدودیت های سفر که توسط دولتها اعمال شده ؛ به مهار این ویروس کمک کرده است. شواهد نشان می دهد که رفتار منضبط (استفاده از ماسک ، فاصله گذاری اجتماعی و غیره) در هر کجا که باشد کلیدی است. اگرچه حفظ محدودیت های سفر در مناطقی که بخش بزرگی از مردم واکسینه شده اند ، هر روز ضعیف تر می شود.
سوالی که بسیاری می پرسند این است که آیا سفرهای طولانی مدت به سطح پیش از بحران باز می گردد و اگر چنین است ، چه زمانی؟ از دیدگاه های مختلف ، این سوال اشتباه است. این صنعت نباید تلاش کند عملیات خود را به سطح ۲۰۱۹ بازگرداند و احتمالاً به هر حال نمی تواند این کار را انجام دهد. بسیاری از هواپیماهای کهنسال یا در انبارهای طولانی مدت هستند ، یا بازنشسته شده اند یا در حال حذف هستند. این هواپیماها نباید به خدمت برگردانده شوند. برخی از آنها صرفاً برای حفظ سهم بازار به پرواز درآمدند و به هر حال سودآور نبودند. بسیاری از خطوط هوایی تعداد هواپیماهای خود را کاهش داده اند و نمی توانند سریعاً به عقب برگردند.
پیامی که احتمالا یاتا در مجمع عمومی عنوان خواهد کرد این است که ، هرچقدر که این بحران دردناک بوده ، اما باید از آن به عنوان فرصتی برای بازیابی استفاده شود. ناوگان ها مدرنیزه شوند و تمرکز مجدد بر شبکه ها چه در ابعاد زیست محیطی و چه در عملیات تجاری تقویت گردد.
این مجمع عمومی برای ویلی والش به عنوان مدیرکل یاتا اولین جلسه رسمی خواهد بود. او دارای اعتباری دو چندان در پست قبلی اش به عنوان مدیرعامل گروه هواپیمایی (IAG) است . او نه تنها شرکتهای هواپیمایی خود را به سطوح سودآوری ناشناخته ای رساند ، بلکه به اهداف بلندپروازانه زیست محیطی نیز متعهد شد. تداوم این روحیه در یاتا ، چالش بزرگ بعدی او خواهد بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *