ایرلاین ها

روسیه هواپیماهای اجاره ای را توقیف کرد

دولت روسیه دیروز پیش نویس قانون جدیدی را برای توقیف هواپیماهای خارجی در روسیه پس از تعلیق گواهینامه های صلاحیت پرواز برای هواپیماهای اجاره ای ثبت شده در برمودا و ایرلند تهیه کرد.
این قانون شامل بندهایی است که به شرکت‌های روسی اجازه می‌دهد تا هواپیماهای خود را از اجاره ‌دهنده‌ گانی که به دنبال بازپس‌گیری هواپیماها تا ۲۸ مارس هستند، دریغ کنند. طبق پیش نویس قانون، اجاره دهندگانی که مایل به فسخ زودهنگام اجاره هستند، باید تاییدیه دولت روسیه را دریافت کنند.
در صورت رد درخواست نیز، به شرکت هواپیمایی اجازه داده می‌شود – طبق شرایط قانون جدید روسیه – به کار هواپیما تا پایان اجاره اصلی ادامه دهد. این پیش نویس همچنین بیان می‌کند که هواپیماهای اجاره‌ای توسط شرکت‌های بیمه روسی بیمه خواهند شد، زیرا دولت بریتانیا دسترسی شرکت‌های روسی به لویدز لندن و بازار لندن برای بیمه هوانوردی را مسدود کرده است.
این قانون همچنین به موضوع پیچیده تعمیر و نگهداری هواپیما می پردازد. بیشتر خطوط هوایی روسیه قبل از اینکه تحریم ها عملاً آنها را از بازار خارج کند، از شرکت های تعمیر و نگهداری خارجی استفاده می کردند. قانون جدید بیان می‌کند که هواپیماهای روسی طبق مقررات هوانوردی غیرنظامی روسیه نگهداری می‌شوند و بنابراین می‌توانند به پروازهای داخلی خود ادامه دهند.
این موارد احتمالاً با استانداردهای مورد انتظار که در قرارداد اجاره اصلی ذکر شده انطباق ندارد و همچنین احتمالاً اگر هواپیما در پایان دوره اجاره اصلی خود بازگردانده شود، روسیه به شرایط بازگشت اعلام شده پایبند نخواهند بود.
شرکت‌های لیزینگ همگی در تلاش هستند تا هواپیماها را از روسیه خارج کنند، اما توافق عمومی این است که این پنجره بسته شده و اکنون تمرکز بر نحوه مدیریت ضرر است. اما تردید در این است که وثیقه ها، سپرده‌های امنیتی و پرداخت‌های احتمالی بیمه این خسارت را پوشش خواهند داد؟ چراکه برای برخی از اجاره‌دهندگان این ضرر به میلیاردها دلار می رسد .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *