ایرلاین ها

مزایا و معایب سیستم‌های ضبط تصویر در کاکپیت

نصب سیستم‌های ضبط تصویر در کاکپیت (CIRS) این روزها موضوعی بحث برانگیز شده است. دپارتمان ایمنی حمل و نقل ایالات متحده موسوم به NTSB و انجمن بین المللی خلبانان خطوط هوایی موسوم به ALPA دیدگاه‌های کاملاً متضادی دارند و سازمان هواپیمایی کشوری ایالات متحده موسوم به FAA در جایی بین این دو قرار دارد.
موضع NTSB این است که تصاویر ویدئویی زمانی که با داده‌های پرواز و صدا تکمیل می‌شوند برای یادگیری بیشتر درباره علت سقوط هواپیما مفید خواهند بود. اما FAA نصب CIRS را با استناد به حفظ حریم خصوصی، امنیت، هزینه و سایر نگرانی‌ها الزامی نکرده و اتحادیه های خلبانان، از جمله ALPA به دلیل رعایت حریم خصوصی و اعتقاد به اینکه تصاویر ویدئویی اطلاعات نادرستی را در طول یک تحقیق ارائه می دهند، با نصب آنها مخالف هستند.
برای یک محقق سانحه، تصاویر ویدئو سرشار از اطلاعات و برای تعیین علت سقوط مفید است. در حالی که اتحادیه‌های خلبان به وضوح می‌خواهند از اعضای خود در برابر سوء استفاده از تصاویر محافظت کنند. هر موضع قابل درک است و FAA باید وارد عمل شود و مزایا و معایب این پیشنهاد را بسنجد.
برخی از کارشناسان بررسی سانحه اعتقاد دارند که حتی پیشرفته ترین هواپیماها نیز محدودیت هایی در کمیت و کیفیت داده های پروازی ثبت شده دارند. لذا ضبط‌کننده‌های ویدئویی با این پیش فرض که فقط پس از سانحه استفاده می‌شوند، می توانند در روند بررسی مفید فایده باشند. بنابراین داده‌های پرواز و تصاویر شده در یک محیط کاملاً کنترل‌شده نگهداری خواهند شد تا ضمن حفظ حریم خصوصی افراد ، در مواقع لزوم به کمک کارشناسان بیایند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *