ایرلاین ها

پروتکل ایمنی بهداشت هواپیمایی در اروپا به روز شد

پروتکل ایمنی بهداشت هوایی بین یاسا و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا با توجه به شواهد علمی موجود کوید۱۹ به روز شد.
آژانس ایمنی هواپیمایی اتحادیه اروپا (یاسا) و مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا نسخه جدیدی از پروتکل ایمنی بهداشت هواپیمایی (AHSP) را ارائه داده اند که با توصیه های مبتنی بر سلامت سفر تنظیم شده است .
نسخه جدید ، شواهد و اطلاعات جدیدی مانند گردش انواع مختلف ویروس کرونا (VOC) و برنامه های واکسیناسیون کوید۱۹ را در نظر می گیرد. نسخه جدید همچنین بر لزوم حفظ اقدامات غیر دارویی – مانند استفاده از ماسک صورت ، اقدامات بهداشتی و فاصله فیزیکی تأکید می کند. این امر برای پشتیبانی از مقامات ملی در کشورهای عضو و ذینفعان هواپیمایی است و بر اساس آخرین شواهد علمی ، وضعیت اپیدمیولوژیک است.
مدیر اجرایی یاسا گفت: ما در همه گیری به یک نقطه عطف مهم رسیده ایم: یک تغییر واقعی در رویکرد که می تواند به مسافران اجازه دهد دوباره پرواز کنند بدون اینکه نگران باشند که ممکن است قوانین در کوتاه مدت تغییر کند. ما اطمینان داریم که این پروتکل رهنمودهای عملی و عملی برای سفرهای ایمن برای سلامتی ارائه می دهد.
مطابق با شواهد علمی فعلی و توصیه شورای اروپا ، این پروتکل پیشنهاد می کند افرادی که کاملاً علیه کوید۱۹ واکسینه شده اند یا در ۱۸۰ روز گذشته از ویروس بهبود یافته اند ، تحت آزمایش یا قرنطینه قرار نگیرند ، مگر اینکه در معرض خطر مجدد قرار بگیرند.
برای سفر ، می توان شرط انجام یک تست منفی را مد نظر قرار داد. یک آزمایش سریع تشخیص آنتی ژن (RADT) که ۴۸ ساعت قبل از ورود انجام شود ، یا یک آزمایش PCR 72 ساعت قبل از ورود .
علاوه بر این ، باید فاصله فیزیکی حداقل یک متر حفظ شود و ماسک ها در تمام مراحل سفر استفاده شوند. اقدامات بهداشتی دست و تنفس نیز باید رعایت شود. همه این اقدامات برای سفرهای هوایی اتحادیه اروپا ، بلکه برای سفرهای هوایی به کشورهای ثالث و از آنجا نیز توصیه می شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *