ایرلاین ها

پیش بینی سیریوم از بازار ۲۰۲۲ هواپیمایی

۱- تردد مسافران داخلی در سراسر جهان به سطح قبل از همه گیری بازخواهد گشت. ترافیک بین المللی به دو سوم خواهد رسید
با افزایش تعداد افراد واکسینه شده در بسیاری از کشورها و کاهش محدودیت‌های سفر، شاهد بازگشت مسافران بیشتری به آسمان هستیم. تا سپتامبر ۲۰۲۱ ترافیک داخلی بهبود یافته بود و در مقایسه با سال ۲۰۱۹ تنها ۳۶ درصد کاهش را نشان می دهد.
سیریوم پیش بینی می کند این روند تا سال ۲۰۲۲ و با ازدیاد پروازهای داخلی چین ادامه یابد. همچنین امید می رود که ترافیک داخلی در آمریکای شمالی، اروپا و آمریکای لاتین در سال ۲۰۲۲ به سطح سال ۲۰۱۹ برسد و سایر مناطق تنها ۵ تا ۱۰ درصد کاهش را نشان دهند.
تا اواسط سال ۲۰۲۱ که تقاضای سفرهای درون اروپایی باز شد، ترافیک بین‌المللی کمی وجود داشت که آن هم توسط گواهی بهداشت دیجیتال اتحادیه اروپا تسهیل گردید. از آن زمان شاهد بهبود مستمر و همچنین تقاضای بین‌المللی به و از آمریکای شمالی هستیم. با این حال، تعداد مسافران بین‌المللی سپتامبر همچنان در مقایسه با سال ۲۰۱۹ حدود ۶۲ درصد کاهش داشته است.
سیریوم برای سال ۲۰۲۲ بازگشایی‌ مرزها را پیش بینی می کند، زیرا کشورها به نرخ واکسیناسیون ۷۰ درصد یا بیشتر برای کل جمعیت دست یافته اند. اگرچه آماری از چین در دسترس نیست. انتظار می رود در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ افزایش قابل توجهی در سفرهای طولانی مدت داشته باشیم و پیش‌بینی می‌ شود تا پایان سال ۲۰۲۲ ترافیک بین‌المللی بین ۲۵ تا ۳۰ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش نشان دهد.

۲- ناوگان مسافری در حال خدمت به سطح قبل از همه گیری بازخواهد گشت
سیریوم، پیش‌بینی می‌کند که ناوگان مسافری جهانی در حال خدمت تا پایان سال ۲۰۲۲ به ۲۰۷۰۰ فروند افزایش ‌یابد. این تعداد فقط چند صد فروند کمتر از پایان سال ۲۰۱۹ است. تا پایان سال ۲۰۲۱ تقریباً ۱۷۰۰۰ هواپیما در خدمت بود و انتظار می رود ایرباس و بوئینگ با تحویل هواپیماهای جدید این عدد را افزایش دهند.
همچنین انتظار می رود ۴۸۰۰ هواپیمای مازاد زمینگیر شده فعلی تا پایان سال آینده به ۳۷۰۰ فروند وتا پایان سال ۲۰۲۳ به ۲۴۰۰ کاهش یابد.
از آنجا که بهبود در بیشتر بازارها ادامه دارد و ترافیک جهانی مسافر تا اواسط سال ۲۰۲۳ از سطح ۲۰۱۹ فراتر می رود، انتظار می رود مازاد جت های مسافربری که در اوج بحران در آوریل ۲۰۲۰ از ۱۴۰۰۰ فروند فراتر رفت دوباره جذب شرکتها شوند.
انتظار می رود که بین سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۴ شاهد بازنشستگی سالانه ۵۵۰ هواپیما باشیم زیرا هواپیماهای قدیمی‌تر و مازاد از ناوگان خارج می‌شوند و خطوط هوایی با ناوگانی تغییر شکل یافته از بحران کووید بیرون می آیند، به عبارتی هواپیماهای نسل بعد با ۱۵ درصد مصرف سوخت کمتر جایگزین هواپیماهای قدیمی می شوند. این تغییر شامل ۹۶۰۰ هواپیمای نسل جدید تک راهرو و ۱۶۰۰ نسل جدید هواپیمای دو راهرو است که قرار است تا سال ۲۰۳۰ تحویل داده شوند.

۳- سفرهای کاری در سال ۲۰۲۲ با افزایش رویدادها تسریع خواهد شد
انجمن جهانی سفرهای تجاری پیش‌بینی می‌ کند که سفرهای تجاری در سال ۲۰۲۲ تقریباً ۳۶ درصد افزایش یابد. چراکه در مارس ۲۰۲۱ تعداد ۲۱۷۱۰۰ پرواز بین‌المللی انجام شده بود در حالی که در اکتبر ۵۴۲۳۰۰ پرواز بین‌المللی صورت گرفت که رشد ۱.۵ برابری را نشان می دهد.
سیریوم در حال ردیابی فعالیت آنلاین پیرامون رویدادهای تجاری و استفاده از الگوریتم ها است تا داده ها را در مدل های پیش بینی خطوط هوایی ادغام کند. برای مثال، بارسلونا میزبان ۱۰ رویداد تجاری بزرگ در ژانویه ۲۰۱۹ و ۲۳ رویداد در ژانویه ۲۰۲۰ و تنها ۲ رویداد در ژانویه ۲۰۲۱بود و انتظار می‌رود ۴ رویداد در ژانویه ۲۰۲۲ برگزار شود که نشانه واضحی است که رویدادهای تجاری به آرامی در حال بازگشت هستند.
بد نیست بدانید که درآمد سالانه سفرهای تجاری قبل از همه‌گیری بیش از ۱.۴۸ تریلیون دلار بوده است.

۴- تبدیل جت های مسافری به هواپیماهای باری از بالاترین سطح قبلی فراتر خواهد رفت
بازار بار هوایی به رشد خود ادامه می دهد چرا که در سال ۲۰۲۱ یک سال قوی داشته است. ترافیک بار در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ بیش از ۸ درصد افزایش داشته است.
تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می دهد که ۶۱ سفارش برای هواپیماهای باری جدید در سال ۲۰۲۱ انجام شد که قوی‌ترین سفارش‌ از سال ۲۰۱۸ است. ایرباس به دنبال سفارش‌های جدید برای هواپیماهای باری جدید ایرباس ۳۵۰ خود است. انتظار می رود که بوئینگ نیز با هواپیمای ۷۷۷ ایکس پاسخگوی بازار باشد.
در ده ماهه اول سال ۲۰۲۱تعداد ۹۷ جت مسافری به هواپیمای باری تبدیل شدند که بسیار فراتر از ۷۰ تبدیل انجام شده در سال ۲۰۲۰ است.
پیش‌بینی می‌شود سال ۲۰۲۲ این عدد بالاتر رود و در مجموع ۱۶۰ جت مسافری به هواپیمای باری تبدیل شوند. تاکنون بیش از ۲۵۰ سفارش تبدیل در سال ۲۰۲۱ دریافت شده است.

۵- خطوط هوایی برای انتقال مسافران به مشارکت متکی خواهند بود
سیریوم پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی پس از همه‌گیری به بازارهای ثانویه روی آورند و از شرکای خود برای انتقال مسافران استفاده کنند.
دلتا ایرلاینز نمونه خوبی از این مشارکت است. دلتا در سال ۲۰۱۹ به شرکای اروپایی اسکای تیم ، ک.ال.ام، ایرفرانس، و آلیتالیا تکیه کرد. این شرکت انتظار دارد تا پایان سال ۲۰۲۲ تنها به ۷۲ بازار از ۸۸ بازار اصلی خود خدمات ارائه دهد.
این یک گام منطقی برای دلتا است که با فیلتر کردن مسافران به مسیرهایی که اکنون لغو شده‌اند در هاب شرکای خود نگهدارد ، به جای آن روی هواپیمای خود در مسیرهای طولانی سرمایه‌گذاری کند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *