دیدگاه ها

پیش بینی ظرفیت خطوط هوایی در سال آینده

مرکز داده پردازی سیریوم آخرین گزارش خود را در خصوص ترافیک هوایی به تاریخ ۸ دسامبر منتشر کرد . در خلاصه عناوین این گزارش آمده :
. ترافیک هوایی در سال ۲۰۲۱ با تراز سال ۲۰۰۶ به پایان می رسد.
. رشد ظرفیت ترافیک هوایی در سال ۲۰۲۲ به تراز سال ۲۰۱۵ باز میگردد.
. پروازهای داخلی چین در مقایسه با تراز قبل از همه‌گیری در سال ۲۰۱۹ بیش از ۶ درصد افزایش یافته است.
. بیش از ۷۸ درصد از پروازها در سال ۲۰۲۱ داخلی بودند.
. پروازهای بین المللی در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ رشد ۶ درصدی را نشان می دهد.
. ناوگان تجاری جهانی در حال خدمت از ۱۷۰۰۰ فروند در پایان سال ۲۰۲۱ به ۲۰۷۰۰ فروند تا پایان سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت.
گزارش منتشر شده نشان می‌دهد وضعیت صنعت در حال بهبود است و برای رشد ۴۷ درصدی ظرفیت (تعداد صندلی‌های پرواز) در سال ۲۰۲۲ آماده می شود. اگر چه با این افزایش شدید تا پایان سال آینده ؛ به ترافیک هوایی ۲۰۱۵ باز خواهیم گشت.
سیریوم اشاره می کند که همه‌گیری و پیامدهای آن در سال گذشته ۱۵ سال رشد ظرفیت مسافری جهانی را – بر اساس تعداد کل صندلی‌های پرواز – در عرض چند ماه از بین برد و ظرفیت ترافیک هوایی ۲۰۲۰ را به سطحی کاهش داد که آخرین بار در سال ۲۰۰۵ مشاهده گردید.
این گزارش نشان می دهد که از تمام پروازهای پیگیری شده از ژانویه تا ۳۱ اکتبر در سراسر جهان، ۷۸ درصد پروازها داخلی بوده اند. پروازهای بین‌المللی نیز با محدودیت‌های زیادی تا سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ بهبودی کمی را تجربه کردند ولی در برخی مسیرها، محدودیت‌ها همچنان پابرجا است. به عبارتی پروازهای بین المللی در سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۰ رشد ۶ درصدی را تجربه کردند.
سیریوم پیش بینی می کند تا پایان سال ۲۰۲۲ ترافیک داخلی در سراسر جهان (بر اساس تعداد مسافران) به سطح قبل از همه گیری بازگردد. ترافیک بین المللی نیز احتمالا به دو سوم سطح سال ۲۰۱۹ خواهد رسید. .
با پیش بینی های موجود مبنی بر افزایش ۳۶ درصدی سفرهای تجاری نسبت به سال گذشته؛ شاهد بهبود آهسته این سفرها در سال ۲۰۲۲ خواهیم بود .
تبدیل جت‌های مسافربری به باری همچنان افزایش خواهد یافت. پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۲ بیش از ۱۶۰ جت مسافربری به هواپیمای باری تبدیل ‌شوند که بدین ترتیب از ارقام قبلی پیشی می‌گیرد.
سیریوم در این گزارش نشان می‌دهد که ارزش و نرخ اجاره هواپیما در ۱۲ ماه گذشته ضربه بی‌سابقه‌ای را متحمل شد و قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح رسید، در این میان ایرباس ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ دو گزینه ای هستند که در سال آینده مورد توجه خواهند بود .
سیریوم پیش‌بینی می‌کند که شرکت‌های هواپیمایی در سال ۲۰۲۲ به طور فزاینده‌ای به مشارکت برای حمل مسافران به بازارهای داخلی شرکای خود متکی خواهند بود. این به معنای تغییر در سیاست خطوط هوایی است که به اتکا شرکای هواپیمایی خود به بازارهای ثانویه پرواز ‌کنند .
این گزارش اشاره دارد که با بازگشت بیشتر پروازها به آسمان، تعجبی ندارد که انتشار کربن در سال آینده افزایش یابد . انتشار کربن از پروازها در سال جاری۴۰درصد کمتر از قبل همه گیری بود. با این حال، خطوط هوایی در حال تغییر سیاست ها و رسیدن به اهداف ۲۰۵۰ هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *