ایرلاین ها

چهارمین نشست عمومی سالانه یاتا در قطر

انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی (یاتا) اعلام کرد که رهبران صنعت هوانوردی برای هفتاد و هشتمین نشست عمومی سالانه یاتا (AGM) و اجلاس جهانی حمل‌ونقل هوایی (WATS) در دوحه قطر گرد هم می‌آیند. میزبان این رویداد شرکت هواپیمایی قطر است.
این رویداد (۱۹ تا ۲۱ ژوئن) میزبان رهبران ۲۹۰ شرکت هواپیمایی عضو یاتا و همچنین مقامات دولتی، شرکای استراتژیک، تامین کنندگان تجهیزات و رسانه ها است.
رویداد امسال در حالی برگزار می شود که خطوط هوایی در حال عبور از بحران کووید هستند. آنها باید مسیر دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ را تعیین کنند، برای بهبود تنوع جنسیتی تلاش کنند و با محیط ژئوپلیتیکی سازگار شوند.
قطر ایرویز در این دوره به سازمان‌ها و افرادی که در کمک به پیشبرد تعادل جنسیتی در صنعت هوانوردی کمک کرده اند ، جوایز درخوری اهدا می کند.
علاوه بر چشم انداز اقتصادی صنعت، موضوعات کلیدی که باید مورد توجه قرار گیرند عبارتند از: جنگ در اوکراین و پیامدهای آن برای جهان، چالش‌های دستیابی به پایداری از جمله انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ و کاهش استفاده از پلاستیک‌های یکبار مصرف، تخصیص ظرفیت در فرودگاه ها و اطمینان از حمل و نقل ایمن باتری‌های لیتیومی.
این چهارمین باری است که نشست عمومی سالانه یاتا در خاورمیانه میزبانی می شود. در شرایط عادی، هوانوردی منطقه ۳.۴ میلیون شغل و ۲۱۳ میلیارد دلار فعالیت اقتصادی را پشتیبانی می کند. بر اساس آخرین آمار، خطوط هوایی منطقه ۶.۵ درصد از ترافیک جهانی مسافر بین المللی و ۱۳.۴ درصد از جابجایی بار را تشکیل می دهند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *