هواپیماها

کمبود نیروی کار در صنعت تعمیر و نگهداری

مشاوران الیور وایمن در آخرین نظرسنجی از اکو سیستم صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما پیش‌بینی می‌کنند که در سال ۲۰۲۳ شرایط بهتری بر این حوزه از صنعت هواپیمایی حاکم خواهد شد. پاسخ‌دهندگان نظرسنجی ابراز داشتند که سیاست دولتها در مورد همه گیری کووید مهمترین عامل تعیین کننده سرعت بهبود است.
مشاوران الیور وایمن پیش بینی می کنند که بازار صنعت تعمیر و نگهداری در بازه ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰ سیزده درصد کمتر از درآمد پیش از کووید یعنی ۱۶۰ میلیارد دلار به دست آورند.
پاسخ دهندگان در این نظرسنجی کمبود تکنسین های تعمیر و نگهداری را بزرگترین چالش در آینده ذکر کردند. پس از کاهش نیروی کار در طول همه گیری، صنعت در تلاش است تا نیروی کار کاهش یافته را تامین کند .
پاسخ دهندگان، مدیریت هزینه نیروی کار به هزینه مواد را دومین چالش صنایع تعمیر و نگهداری خواندند. تغییرات در برنامه‌ها و استراتژی‌ ناوگان نیز سومین چالش پیش رو است، زیرا صنعت همچنان به ارزیابی اثرات بلندمدت همه‌گیری بر تقاضا ادامه می‌دهد و برای تبدیل ناوگان فعلی به هواپیماهایی مانند بوئینگ ۷۳۷ مکس و ایرباس ۳۲ نئو آماده می‌شود.
دو سوم از پاسخ دهندگان به نظرسنجی نشان دادند که تامین نیروی کار به یک چالش تبدیل شده که این مشکل در آمریکای شمالی حادتر است. این نظرسنجی تورم قابل توجهی را در دو سال آینده پیش بینی می کند. بر این اساس هزینه مواد بیش از ۵ درصد افزایش می یابد.
شرکتهای هواپیمایی برای کنترل هزینه‌ها، استفاده از موتورهای به اصطلاح سبز ، قطعات جایگزین و سوخت پایدار را اهرم‌های مهم برای بقای صنعت خواندند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *