ایرلاین ها

یاتا : آموزش کلید پیشرفت صنعت است

صنعت هوانوردی بالاخره از بحران دو ساله خود خارج می شود ولی شاید اولین تفاوت ظاهری تعداد کارکنان شاغل باشد. تعداد زیادی از کارکنان از همه سطوح صنعت را ترک کرده اند و سال ها تجربه و مهارت های به دست آمده را با خود برده اند.
مدیر آموزش یاتا می‌گوید: از آنجا که هوانوردی از پس بزرگترین بحران تاریخ ۱۰۰ ساله خود نیازمند بازسازی است، ضروری می نماید کسانی که دوره انتقال به آینده‌ای پایدارتر را هدایت می‌کنند، مجموعه ای از مهارت‌های صحیح را فرا گیرند و برای اینکه آموزش ها واقعاً مؤثر باشد، سازمان ها باید بدانند کدام کارکنان صنعت را ترک کرده و اولویت های سازمانی خود کدام اند.
سپس آموزش صحیح می تواند کارمندان باقی مانده را دوباره مهارت دهد تا با نیازهای سازمان مطابقت داشته باشند. در این میان انعطاف پذیری در نحوه مدیریت منابع سازمان ها کلید ماجرا خواهد بود. در عین حال، جذب استعدادهای جدید حیاتی است.
حوزه های جدید تمرکز
ایمنی اولویت شماره یک صنعت است و آموزش یاتا بر این موضوع تاکید دارد. مدیر آموزش یاتا می گوید: از آنجا که صنعت افراد زیادی را از سایر گروه های اجتماعی استخدام می کند، مهم است که فرهنگ ایمنی حمل و نقل هوایی را درک کنند. برای درک این فرهنگ و همچنین توسعه مدیریت ایمنی به آموزش نیاز است.
به همین دلیل مرکز آموزش یاتا بر روی یک ابزار شبیه‌سازی کار می‌کند تا مدیریت ایمنی را ارتقا دهد و خطرات را در هوانوردی ، زندگی، تفکر و کار در چالش‌های واقع‌بینانه و با استفاده از گیمیفیکیشن (‌بازی واره سازی ) کاهش دهد. این امر به آموزش گیرندگان کمک می کند تا تأثیر تصمیمات ایمنی در سازمان خود را درک کنند.
یکی از حوزه های جدید آموزش، پایداری است. صنعت متعهد دستیابی به انتشار کربن صفر تا سال ۲۰۵۰ است. این هدف بلندپروازانه باید توسط آموزش های مربوطه پشتیبانی شود.
آموزش پایداری در سه سطح طراحی شده است. سطح کاوشگر برای مبتدیان مناسب است، سطح کارآموز مهارت های اصلی را مرور می کند و سطح مدیریت به تنظیم استراتژی مناسب برای یک سازمان کمک می کند.
دو حوزه آموزشی دیگر نیز در سال‌های آینده اهمیت بیشتری خواهند یافت. اول، امنیت سایبری که یک جزء ضروری در تحول دیجیتالی صنعت است و دوم، آموزش و ارزیابی مبتنی بر شایستگی (CBTA) که به یک عنصر کلیدی در زمینه‌های خاص تبدیل شده است.
تکنیک های آموزشی جدید
قبل از همه‌گیری، بیشتر آموزش‌ها به صورت حضوری انجام می‌شد ولی ترکیبی از همه‌گیری، فن‌آوری‌های جدید و ایده‌های جدید، ارائه آموزش را اصلاح کرده است. محیط آنلاین تمرکز بیشتری برای فرد ایجاد می کند. این یک پیشرفت حیاتی در رژیم‌های آموزشی است که طبیعتاً بر پایبندی به مقررات و استانداردها در یک صنعت بسیار پیچیده متمرکز است.
مدیر آموزش یاتا می گوید: فن‌آوری‌های جدید شامل واقعیت مجازی است در حالی که ایده‌های جدید بر اساس گیمیفیکیشن طراحی شده است. کارشناسان ثابت کرده اند که یادگیری سرگرم کننده روشی قابل اعتماد برای اطمینان از حفظ علاقه دانشجویان در طول دوره و بعد از آن است.
وی خاطرنشان می کند: این روند منجر به یادگیری خرد می شود، که یک مفهوم جدید در آموزش است. اکنون یک سخنرانی TED فقط ۱۷ دقیقه طول می کشد و در شبکه های اجتماعی، میانگین زمان برای یک پیام فقط ۱۷ ثانیه است. یادگیری خرد ما را قادر می‌سازد تا به افراد کمک کنیم تا آنچه را که نمی‌دانند درک کنند و آنها را تشویق کنیم تا دوره‌های عمیق‌تری را بگذرانند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *