
زمانی که شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاینز پرواز طولانی بین لوس آنجلس و آکلند در نیوزلند را به راه انداخت برای مسافران غذای تهیه شده از گوشت گاو، سبزی ها و ادویه های نیوزلندی ارایه کرد. به این ترتیب این شرکت در تلاش بود تا تعداد مسافران را با غذاها و تا اندکی با فرهنگ کشور مقصد آشنا کند. در ضمن برای مسافران نیوزلندی نیز نشان دهد که مراقبت از مسافران نیوزلندی و فراهم کردن امکانات راحتی آنان برای شرکت اهمیت دارد.
شرکت های هواپیمایی دیگری مانند هاوایی ایرلاینز تنها با ادویه شش سبزی و هر آنچه که در هاوایی می روید و تولید می شود از مسافران پذیرایی می کند. برای این کار یک آشپز حرفه ای بسار نام آور در جزایر هاوایی را استخدام کرده است که با استفاده از محصولات داخلی غذاهای باب میل مسافران هاوایی و مسافران کشورهای دیگر طراحی می کند. هدف از این اقدام گسترش فرهنگ و آداب غذاهای سنتی هاوایی است. در نتیجه پرواز با شرکت هاویی ایرلاینز می تواند تجربه منحصر به فردی به شمار آید و مسافران در هر پرواز در انتظار کسب تجربه جدیدی خواهند بود.
اما بعضی از شرکت ها با وجود تمام تلاش فراوان بعضی وقتها دچار اشتباهات نه چندان کوچکی می شوند که پیامدهای بزرگ و گسترده ای به همراه می آورد. به عنوان نمونه شرکت هواپیمایی کره در پروازهای بین المللی اش به مناسبت آغاز فصل فوتبال در ایالات متحده غذای فرانسوی کانادایی ارایه می کرد که با عنوان و شعار مربوط به غذا هیچ هم خوانی نداشت. همین مسئله باعث پراکندگی اظهارنظرهای فراوانی در رسانه های مجازی شد. بنابراین در انتخاب غذاهای خاص به مناسبت های خاص باید دقت های لازم در نظر گرفته شود.