هواپیماها

آزمایش‌های تونل باد EL9 در مراحل تأیید

شرکت الکترو ایرو این هفته گزارش داد که آزمایش‌های تونل باد با مدلی از هواپیمای هیبریدی-الکتریکی EL9 Ultra Short تأیید کرده است که طراحی بال دمیده آن می‌تواند برآ مورد نیاز برای برخاستن و فرود را تنها در ۱۵۰ فوت ایجاد کند. مدل ۲۰ درصدی این ۹ نفره در تونل باد برادران رایت در موسسه فناوری ماساچوست آزمایش شد.
به گفته تیم مهندسی الکترا، آزمایش‌ها ضرایب برآ بیشتر از ۲۰ را نشان می‌دهد که این شرکت می‌گوید حدود هفت برابر بیشتر از ضرایب ۲.۵ و ۳ برای هواپیماهای با بال‌های معمولی است. انتظار می‌رود فن‌آوری برآی دمشی قابلیت بالابر بال EL9 را در سرعت‌های پایین افزایش دهد تا امکان پرواز از فضاهایی به اندازه یک زمین فوتبال را فراهم کند و از خدمات هوایی جدید منطقه‌ای پشتیبانی کند که به دسترسی به فرودگاه‌های تجاری فعلی وابسته نیستند.
الکترا آزمایش پرواز یک نمونه اولیه را در مقیاس کامل در سال ۲۰۲۷ آغاز می کند و در سال ۲۰۲۹ به گواهینامه و اولین تحویل می رسد. الکترا که اخیراً یک دور سرمایه گذاری ۱۱۵ میلیون دلاری سری B را تکمیل کرده است،.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *