هواپیماها

ایرباس : شرکت های هواپیمایی باید تعرفه بپردازند

مدیر عامل ایرباس گفت: وقتی ما از اروپا به ایالات متحده صادرات می کنیم، این یک واردات برای مشتریان است و آنها باید تعرفه بپردازند.
وی افزود زمانی که این شرکت در دولت قبلی ترامپ با وضعیت مشابهی مواجه شد، گفت که به دنبال فرصت هایی در خارج از ایالات متحده است.
اگر تعرفه‌ها برای طولانی‌مدت ادامه داشته باشند، جریمه و عواقب آن بر صنعت ایالات متحده قابل توجه خواهد بود، زیرا زمانی که به قطعات، سیستم‌ها و هواپیماهایی که از خارج از ایالات متحده می‌آیند تکیه کنید، این تعرفه‌ها هزینه‌های اضافی قابل‌توجهی برای تجارت در ایالات متحده خواهند داشت. کلید کنترل وضعیت بازگشت به تجارت آزاد تعرفه در تجهیزات هواپیماهای غیرنظامی و توافقنامه ۱۹۷۹ است.
ایرباس هیچ گونه اختلال اضافی در تجارت جهانی یا اقتصاد جهانی، ترافیک هوایی، زنجیره تأمین، عملیات داخلی و توانایی آن برای ارائه محصولات و خدمات را نمی‌پذیرد.
وی گفت: نتایج سه ماهه اول ما پیشرفتی را که در اولویت‌های خود در سرتاسر تجارت انجام می‌دهیم نشان می‌دهد. ما در راستای طرح خود در حال افزایش تولید هستیم، اما مشکلات منعکس کننده چالش‌های زنجیره تامین خاصی است که امسال با آن مواجه هستیم.
این شرکت در طول سه ماهه سال جاری ۱۳۶ هواپیمای تجاری تحویل داده است. این شامل ۱۰۶ هواپیمای خانواده A320، ۱۷ هواپیمای A220، چهار فروند A330 و ۹ هواپیمای A350 است.
ایرباس در گزارش خود آورده است: برنامه خانواده A320 همچنان به سمت نرخ ۷۵ هواپیما در ماه تا سال ۲۰۲۷ افزایش می‌یابد. این شرکت در حال تثبیت نرخ تولید ماهانه A330 در حدود چهار فروند است. چالش‌های زنجیره تامین در حال حاضر بر افزایش سطح A350 و A220 فشار وارد می‌کند. این شرکت همچنان به هدف گذاری نرخ ۱۲ فروند برای A350 در سال ۲۰۲۸ و نرخ تولید ۱۶ هواپیما در ماه تا سال ۲۰۲۶ برای A220 ادامه می‌دهد.
مدیرعامل ایرباس گفت که “تنش های مداوم” در موتورهای CFM هواپیمای A320 هنوز وجود دارد. در نتیجه، این شرکت در پایان سه ماهه اول ۱۷ هواپیمای تمام شده بدون موتور داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *