ایرلاین ها

تلاش مجدد برای بازگشت پن امریکن

پیشنهاد ۴۰ سنت به ازای هر پوند برای مسیر پست هوایی ایالات متحده بین کی وست، فلوریدا و هاوانا در سال ۱۹۲۷پن امریکن ایرویز را در مسیری قرار داد که به یکی از نمادین‌ترین برندهای تاریخ هواپیمایی تبدیل شود.
پن امریکن ایرویز که به جایگاه غیررسمی حامل پرچم دست یافته بود، تا سال ۱۹۶۶ برخی از پیشرفته‌ترین جت‌های مسافربری زمان خود را اداره می‌کرد و برای تعداد بیشتری تلاش می‌کرد ، در آن سال سفارشی نیم میلیارد دلاری برای راه‌اندازی برنامه بوئینگ ۷۴۷ ثبت کرد.
در گزارش سالانه ۱۹۶۶ این شرکت هواپیمایی آمده است: وقتی پن امریکن ۴۰ سال پیش تأسیس شد، سفرهای خارجی به شکلی که امروز می‌شناسیم وجود نداشت. خدمات سریع و راحت، ایالات متحده و ۸۱ سرزمین در سراسر جهان را به هم متصل می‌کند.
چالش‌های پن امریکن با افزایش رقابت شروع به افزایش کرد و ( که با افزایش هزینه‌ها، افزایش بدهی و عدم توانایی در تطبیق با سال‌های پس از آزادسازی نرخ بلیت مواجه شده بود ) این غول صنعتی پس از فروش دارایی‌های خود در طول دهه ۱۹۸۰ در سال ۱۹۹۱ فعالیت خود را متوقف کرد. دلتا ایرلاینز بسیاری از مسیرهای آن سوی اقیانوس اطلس را خریداری کرد و لوگوی معروف و دارایی‌های مرتبط با آن در سال ۱۹۹۳ تقریباً به قیمت ۱ میلیون دلار فروخته شد.
اکنون، تقریباً یک قرن پس از تأسیس آن، تلاش جدیدی برای بازگرداندن این برند به آسمان‌ها در حال انجام است.
در دهه‌های پس از انحلال ، تلاش‌های متعددی صورت گرفت. اولین تلاش تنها پنج سال پس از تعطیلی آن آغاز شد، زمانی که در سپتامبر ۱۹۹۶ با هواپیماهای ایرباس آ۳۰۰ اجاره‌ای از نیویورک به میامی و لس‌آنجلس پرواز می‌کردند.
اما تنها دو سال بعد، جانشین آن اعلام ورشکستگی کرد و پروازهای برنامه‌ریزی‌شده دو بوئینگ ۷۳۷-۲۰۰، هفت ۷۳۷-۴۰۰ و پنج ۷۲۷ را که به ۱۴ شهر خدمات‌رسانی می‌کردند، به حالت تعلیق درآورد. یکی از مقامات در آن زمان گفت: مشکل پن امریکن هرگز مشکل ضریب بار نبود، اما ما از ترافیکی که حمل می‌کردیم، درآمد کافی نداشتیم. این برند در اواخر دهه ۱۹۹۰ و اوایل دهه ۲۰۰۰ با تغییر نام، گواهینامه‌های پرواز و دارایی‌های باقی‌مانده‌اش، برای مدت کوتاهی دوباره به خدمات هواپیمایی بازگشت.

تلاش فعلی برای بازگرداندن نام پن ام به خدمات هواپیمایی برنامه‌ریزی‌شده، با آغاز رسمی فرآیند صدور گواهینامه از FAA، نقطه عطفی کلیدی محسوب می‌شود.
یک شرکت سرمایه گزاری به نام Avi8 با همکاری پن ام به پیشبرد این تلاش کمک می‌کند. این شرکت در تابستان اعلام کرد که امکان‌سنجی معرفی مجدد پن ام به عنوان یک شرکت هواپیمایی تجاری برنامه‌ریزی‌شده را ارزیابی خواهد کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *