ایرلاین ها

نقشه راه یاتا برای خطوط هوایی در اقتصاد جهانی

ماری اونز تامسن، اقتصاددان ارشد یاتا، می‌گوید که مدل‌های کسب‌وکار خطوط هوایی باید برای برآورده کردن شرایط جدید تکامل یابند. وی در این خصوص گفت و گویی با نشریه یاتا انجام داده که در ادامه می خوانیم :
چه چیزی شما را به سمت اقتصاد هواپیمایی جذب کرد؟
در طول تاریخ ، تجارت، یکی از محرک های اساسی اقتصاد جهانی و فراگیر بوده است و ظهور هوانوردی غیرنظامی نقش کلیدی در پیشرفت چشمگیر جهان در قرن بیستم ایفا کرد.
ولی اکنون، ما با دو چالش سیستماتیک و بی‌سابقه در هوانوردی غیر نظامی مواجه هستیم: اول تغییرات آب و هوا و دوم همه‌گیری کووید۱۹.
ما آسیب وارد شده به اتصال جهانی و زنجیره تامین در صنعت را دیده ایم. من فقط می توانم بگویم که موفقیت کلان اقتصاد آینده هوانوردی غیرنظامی به این امر بستگی دارد که به هوانوردی اجازه دهیم تا پتانسیل کامل خود را به کار گیرد.
پیامدهای اقتصادی و کلیدی که باید در کوتاه مدت به آنها توجه کرد چیست؟
یکی از پیامدهای مهم همه گیری این بوده که بدهی های جهانی به بالاترین حد تاریخی رسیده است. ما نیاز به ایجاد انعطاف پذیری بیشتر در اقتصادهای مان ، تامین مالی و یک مدل رشد پایدار هستیم چراکه منابع مالی دولت ها همچنان تحت فشار است و این امر احتمالاً منجر به افزایش مالیات ها می شود.
در بخش پولی نیز شاهد افزایش قیمت ها هستیم و این امر احتمالاً یکی از ویژگی های متناوب اقتصاد ما در آینده خواهد بود. قیمت کالاها به ویژه در بخش انرژی بالاتر خواهند رفت، بنابراین نرخ بهره اسمی باید افزایش یابد، اگرچه می توان انتظار داشت که نرخ بهره واقعی برای مدت طولانی پایین بماند، همانند دوره ای که در پی جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد.
چالش های اقتصادی بلندمدت پیش روی صنعت چیست؟
اساسی ترین چالش برای خطوط هوایی و صنعت این است که مدل های کسب و کار را به گونه ای توسعه دهیم که به اعضا اجازه دهد تا سود منظمی داشته باشند.
اقتصاد جهانی خطوط هوایی در حال حاضر به گونه ای سازماندهی شده که این امر را دشوار می کند. واضح است که مدل های کسب و کار در حال تکامل هستند. فرودگاه‌ها در حال تبدیل شدن به مکان‌های خرده‌فروشی هستند و خطوط هوایی به جای هواپیمای ملکی اجاره کننده آن هستند . هدف ما در یاتا اکونومیست این است که بتوانیم همه اینها و بسیاری دیگر از این تحولات اساسی را روشن کنیم.
به نظر شما کدام داده های یاتا برای اعضا مفیدتر بوده است؟
محبوب ترین خروجی ما پیش بینی مسافر و بار است. عملکرد مالی خطوط هوایی نیز یک خروجی حیاتی است. ما تلاش خواهیم کرد تا در طول زمان به این موارد عمق و وسعت ببخشیم تا بینشی ساختاری و بلندمدت در اقتصاد جهانی ارائه دهیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *