ایرلاین ها

افزایش ۱۰درصدی قیمت پروازها‌ رعایت شد

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری درباره قیمت بلیت پروازهای داخلی، اظهار داشت:‌ طبق مصوبه شورای عالی هواپیمایی کشوری، شرکت‌های هواپیمایی نرخ پروازها را با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به قیمت‌های خرداد امسال اعمال می‌کنند و در هیچ مسیری افزایش بیش از ۱۰ درصدی نداریم.
وی در پاسخ به این گفته که عنوان شده است، در یکی دو مسیر جدید، افزایش بیش از ۱۰ درصد اعمال شده است، توضیح داد: ‌عنوان شده است که در دو مسیر‌ جدید نرخ‌های‌ اعمال شده بیشتر از ۱۰ درصد افزایش است، ‌آن مسیرها در نرخ‌نامه امسال وجود نداشته است،‌ در حالی که در مسیری مثل تبریز – بندرعباس از قبل فروش بلیت انجام می‌شده است و افزایش قیمتی هم که در حال حاضر اعمال شده است در واقع ۱۰ درصد بیش از نرخ خردادماه است، در این مسیر پروازها‌ از قبل انجام می‌شد و جدید نیست، اما در جدول قبلی نبود.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: در خردادماه امسال کف نرخ‌ها تغییر کرد، ولی خب به هر حال ممکن است پروازی موردی که شرکت هواپیمایی اضافه می‌کنند، ‌مدتی به طول بیانجامد تا وارد سایت ما هم شود، ولی به هر حال در نرخی که می‌فروختند بیش از ۱۰ درصد افزایش نداشته‌اند.
اسعدی سامانی اظهار کرد:‌ همین مسیر تبریز – بندرعباس یکی از مسیرهای طولانی پروازهای داخلی است که حدود ۲ ساعت به طول می‌انجامد.
* میزان افزایش قیمت در مسیرهای کیش و قشم و مناطق نفتی هم ۱۰ درصد است
وی افزود: همچنین در مسیرهای کیش، قشم و مناطق نفتی هم همان ۱۰ درصد افزایش اعمال شده است و فقط این سه مسیر امکان برقراری پروازهای چارتری دارد.
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: شرکت‌های هواپیمایی در این شرایط کرونا با کمبود تقاضا مواجه‌ هستند، از سوی دیگر فاصله‌گذاری اجتماعی و فروش حداکثر ظرفیت ۶۰ درصد را هم رعایت کرده‌اند و با این شرایط تلاش می‌کنند قیمت‌ها بیش از مصوبه شورای عالی هواپیمایی افزایشی نداشته باشد.
به گزارش فارس، روز ۲۴ آبان‌ماه بود که در جلسه شورای عالی هواپیمایی کشوری‌ با تایید اعضا مقرر شد قیمت بلیت پروازهای داخلی نسبت به جدول نرخی اعلام شده توسط انجمن شرکت های هواپیمایی در خرداد ماه ۱۳۹۹ به میزان ۱۰ درصد افزایش یابد.
‌همچنین مقرر شد محدودیت ارزان ترین نرخ برای شرکت ها از جدول فوق حذف شده و هیچ حداقل قیمتی وجود نخواهد داشت؛ همچنین هیچ شرکت هواپیمایی مجاز به افزایش قیمت، بالاتر از سقف تعیین شده نیست.
طبق اعلام سازمان هواپیمایی انجمن شرکت‌های هواپیمایی متولی ابلاغ قیمت‌های جدید به شرکت‌ها بوده و سازمانهای نظارتی متولی نظارت بر رعایت سقف اعمال شده هستند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *