فرودگاه ها

انقلابی به نام حمل و نقل هوایی شهری

ورود هواپیماهای الکتریکی عمود پرواز می رود تا تغییری اساسی در حمل و نقل هوایی به ویژه حمل و نقل هوایی درون شهری ایجاد کند . از این رو اولین ایده فرودگاه های متحرک ( پاپ آپ ) برای هواپیماهای جدید تا نوامبر سال جاری در کاونتری انگلستان افتتاح می شود .
شرکت خودروسازی کره ای هیوندای و شرکت بریتانیایی Urban-Air Port در این پروژه همکاری کرده اند و امیدوارند شاهد فرودگاه های کوچک و قابل جابجایی باشند که به طور خاص برای اتومبیل های برقی ، تاکسی های هوایی و هواپیماهای بدون سرنشین تهیه می شوند.
در فرودگاه جدید که به آن “Air-One” گفته می شود ، امکاناتی برای شارژ ، تمیز کردن ، نگهداری ، بارگیری و تخلیه مسافران فراهم است.
طراحی متحرک آن به این معنی است که نصب آن فقط چند روز طول می کشد و به راحتی می تواند به مکان های دیگر منتقل شود.
این فرودگاه دارای یک پد فرود با قطر ۱۴ متر است که می تواند برای هلی کوپترهای سنتی و هر نوع وسیله نقلیه eVTOL (برخاست و فرود عمودی برقی) استفاده شود.
این سایت همچنین شامل یک باند پرواز کوچک است.
طراحان گفتند که سایت های موقت به “کاهش ازدحام ، کاهش آلودگی هوا و کمک به آینده ای با کربن صفر” کمک می کنند .
فرودگاه كاونتري قرار است اولين فرودگاه از ۲۰۰ فرودگاه کربن صفر باشد كه طي ۵ سال آينده در سراسر جهان به بهره برداری می رسد.
شورای شهر کاونتری و نمایندگان مجلس از Air-One حمایت کرده اند و قرار است این پروژه ۱.۲ میلیون پوند کمک مالی دولت دریافت کند.
انقلاب حمل و نقل هوایی شهری طی ۲۰ سال آینده تقریباً یک تریلیون پوند ارزش دارد.
در ژانویه سال ۲۰۲۰ ، هیوندای و اوبر به طور مشترک از هواپیمای الکتریکی مفهومی خود در نمایشگاه الکترونیک مصرفی در لاس وگاس رونمایی کردند.
eVTOL برای پرواز در سفرهای حداکثر ۱۰۰ کیلومتری طراحی شده و سرعت کروز آن تا ۲۹۰ کیلومتر در ساعت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *