ایرلاین ها

خلبانان امارات چگونه سوخت را کاهش می دهند

پرواز هوشمندتر و حفظ تمرکز قوی برای به حداقل رساندن مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای از کاکپیت خلبان شروع می شود. امارات در سال ۲۰۱۶ اجرای «رویه‌های عملیاتی سبز» (عملیات سبز) را آغاز کرد و رویکردی چند جانبه را در پیش گرفت که به دنبال فرصت‌هایی برای کاهش مصرف سوخت در زمین و در حین پرواز است.
این ایرلاین قصد دارد تا حد امکان سوخت و آلایندگی غیرضروری سوخت را کاهش دهد، در حالی که تضمین می کند بالاترین استانداردهای ایمنی پذیرفته شده توسط امارات هرگز به خطر نمی افتد. در آخرین سال مالی عملیات سبز و سایر ابتکارات به امارات کمک کرد تا سوخت را بیش از ۴۸۰۰۰ تن و انتشار کربن را تا بیش از ۱۵۱۰۰۰ تن کاهش دهد.
کاپیتان حسن الحمادی، معاون ارشد عملیات پرواز بخش امارات گفت: ما به کار انجام شده در تیم عملیات پرواز و یاری خلبانان خود در کاهش قابل توجه مصرف سوخت و آلایندگی مفتخریم. این تنها از طریق نظم و انضباط جمعی، تعهد به شیوه‌های هوانوردی پایدار در کابین خلبان می‌توانست اتفاق بیفتد.
ما خلبانان خود را با جدیدترین ابزارها و برنامه‌های کاربردی برای نظارت و بررسی عملکرد پروازشان تجهیز کرده‌ایم و به آنها کمک می‌کنیم تا آگاهی خود را از نحوه تأثیر تکنیک‌های پرواز بر مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه‌ای بهبود بخشند. ما به سرمایه‌گذاری در فناوری‌های پیشرفته و تسریع راه‌حل‌هایی که مزایای زیست‌محیطی بلندمدت به همراه دارند، ادامه خواهیم داد.
در ادامه مهمترین عناوین عملیات سبز آمده است:
سوخت اضافی اختیاری
بهینه سازی سرعت پرواز
کاهش فلپ فرود
رانش معکوس مفید
کاهش راندمان موتور در تاکسی
مسیرهای پروازی بهینه شده
فناوری و نوآوری – نبض پرواز
بهینه سازی مرکز ثقل
استفاده بهینه از APU
محاسبه آب آشامیدنی مورد نیاز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *