گزارش ها

پنج افسانه درباره خلبانی

خلبانی از جمله مشاغلی است که برای مردم جذاب و رمزآلود است . به همین دلیل حرف و حدیث تا شایعات زیادی پیرامون آن دور می زند . در این نوشتار برخی از این باورها و شایعات در باره خلبانی را با هم مرور می کنیم :
۱. خلبانی کار سختی نیست چون هواپیما خودش پرواز می کند
باورش سخت است ، اما برخی فکر می کنند خلبان دکمه خلبان خودکار را روشن می کند و از مهماندار می خواهد یک فنجان قهوه بیاورد تا باقی راه را به گپ و گفت با کمک خلبان بگذراند . در واقعیت این گزاره درست نیست چراکه خلبان پرواز را کنترل می کند نه سیستم خلبان خودکار . از نظر تئوری خلبان باید هر لحظه آماده پاسخگویی به هر اتفاقی مثل خرابی موتور ، کاهش فشار هوا ، آتش سوزی و غیره باشد و تصمیم گیری مناسب و سریع او در کسری از ثانیه ایمنی پرواز را تامین می کند .
۲. یک مسافر معمولی می تواند یک هواپیمای مسافری را فرود آورد
اگرچه شاید بسیاری از شما این تجربه را در فیلم ها دیده باشید ، اما واقعیت شبیه داستان نیست. عوامل متعددی مانند آب و هوا ، نوع و وزن هواپیما ، سطح آموزش خلبانی مسافر و ارتباط با کنترل کننده ترافیک هوایی می تواند نقش تعیین کننده در موفقیت این امر باشد. تجربه نشان داده اگر مسافری هرگز آموزش خلبانی ندیده و یا از شبیه ساز پرواز استفاده نكرده باشد ، احتمال بسیار كمی دارد كه بتواند یک هواپیمای مسافری را به سلامت فرود آورد .
اگرچه یک مسافر ممکن است در صورت ناتوانی یا مرگ خلبان هواپیما ، با کنترل کننده ترافیک هوایی مکالمه کند ، اما هیچگونه سوابق رسمی از فرود توسط مسافر بی تجربه وجود ندارد. اگرچه مواردی رخ داده که خلبان از مسافری خواسته برای کمک به وی در صندلی کمک خلبان بنشیند.
۳. یک خلبان وقت برای تشکیل خانواده ندارد
کار خلبان مسافرت است. با این حال ، حفظ تعادل بین زندگی و کار دست نیافتنی نیست . به طور کلی ، برنامه خلبانی شما را از ایجاد و حفظ زندگی شخصی محروم نمی کند. خلبانان تجاری می توانند با در نظر گرفتن ساعت و روزهای پرواز خود ، زندگی شخصی و خانواده را مدیریت کنند .
۴- اگر پول دارید می توانید خلبان شوید
پول می تواند شما را یک قدم به تحقق رویای خود نزدیک کند ، ولی بخش ضروری آن مناسب بودن، داشتن مهارت ، نگرش و انگیزه کافی است. مراکز آموزش هواپیمایی صرف نظر از توانایی در تأمین هزینه های آموزش، فرآیندهای ارزیابی گسترده ای برای انتخاب داوطلبان خلبانی دارند. برخی از متقاضیان می توانند هزینه ها را پرداخت کنند اما در ارزیابی اولیه شکست می خورند ، بنابراین انجام ارزیابی صحیح نکته اصلی است.
۵- سرمایه گذاری در آموزش خلبانی هرگز نتیجه نخواهد داد
اگرچه آموزش خلبانی گران است ، اما سرمایه گزاری بروی آن برد برد خواهد بود. البته ممکن است در ابتدا درآمد فوق العاده نباشد اما چندی بعد و با کسب تجربه در پرواز با یک جت مسافری ، زمینه مالی مستحکمی ایجاد خواهید کرد.
دقت کنید ، سرمایه گذاری برای کسب حرفه خلبانی در مقایسه با برخی مشاغل دیگر طولانی نیست. برای مثال، پزشکی به زمان و هزینه طولانی نیاز دارد . درحالی که برای رسیدن به کابین خلبان هواپیمای تجاری هزینه و زمان کمتری نیاز است ولی بازه حقوق این دو تقریبا یکسان است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *