دیدگاه ها

چشم انداز یاتا ۲۰۲۱

یاتا انتظار دارد عملکرد مالی شرکت های هواپیمایی در سال ۲۰۲۱ شاهد چرخش قابل توجهی برای بهبود باشد ، اگرچه ضررهای عمیق ترمیم نخواهد شد.
با این فرض که تا اواسط سال ۲۰۲۱ مرزها باز شوند ، انتظار می رود درآمد کلی به ۴۵۹ میلیارد دلار برسد (۱۳۱ میلیارد دلار بهبود در سال ۲۰۲۰ ، اما هنوز ۴۵٪ کمتر از ۸۳۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹) . انتظار می رود که هزینه ها فقط ۶۱ میلیارد دلار افزایش یابد و عملکرد بهبود یافته مالی را به همراه داشته باشد. با این حال شرکت های هواپیمایی برای هر مسافر حمل شده ۱۳۷۸ دلار ضرر می کنند. نیمه اول سال آینده بسیار چالش برانگیز است ولی در پایان سال ۲۰۲۱ اوضاع بهبود خواهد یافت .
یاتا پیش بینی می کند تعداد مسافران در سال ۲۰۲۱ به ۲.۸ میلیارد نفر افزایش یابد که یک میلیارد مسافر بیشتر از سال ۲۰۲۰ است ، ولی هنوز ۱.۷ میلیارد مسافر کمتر از عملکرد سال ۲۰۱۹ است و البته ضریب بار به ۷۲.۷٪ بهبود می یابد (بهبود ۶۵.۵ درصدی که برای سال ۲۰۲۰ پیش بینی می شد ، اما هنوز بسیار کمتر از ۸۲.۵٪ در سال ۲۰۱۹ است).
انتظار می رود که بخش حمل و نقل کالا با عملکرد قوی ادامه یابد و پیش بینی می شود با بهبود اعتماد به نفس در تجارت و نقش مهمی که بار هوایی در توزیع واکسن دارد ، حجم محموله ها به ۶۱.۲ میلیون تن افزایش یابد (از ۵۴.۲ میلیون تن در سال ۲۰۲۰ و در اصل با ۶۱.۳ میلیون تن حمل شده در سال ۲۰۱۹ مطابقت دارد).
در حالی که صنعت در سال ۲۰۲۱ نسبت به سال ۲۰۲۰ شاهد بهبود عملکرد خواهد بود ، یاتا اظهار دارد که راه بهبود “طولانی و دشوار” خواهد بود. بنابراین انتظار نمی رود حجم مسافران تا سال ۲۰۲۴ به سطح ۲۰۱۹ بازگردد و بازارهای داخلی سریعتر از خدمات بین المللی بهبود یابند. در این میان چندین چالش مهم نیاز به توجه فوری دارند:
سطح بدهی و پشتیبانی مالی: شرکت های هواپیمایی با پشتیبانی مالی دولت ها جان سالم به در می برند. شرکت های هواپیمایی به طور متوسط فقط ۸.۵ ماه پول نقد برای زنده ماندن دارند و پیش بینی می شود آنها به طور متوسط ۶.۸ میلیارد دلار در هر ماه تا نیمه اول ۲۰۲۱ از دست دهند .
خسارت مالی این بحران شدید است. حمایت دولت ها باعث شده شرکت های هواپیمایی تا این مرحله زنده بمانند ولی بحران بیش از آنچه کسی پیش بینی کرده باشد ، ادامه خواهد داشت. بنابراین باید راهکارهایی اتخاذ کرد تا بار بدهی ۶۵۱ میلیارد دلار کنونی افزایش نیابد. به یاد داشته باشیم که حمل و نقل هوایی و سفر ۱۰٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی را تشکیل می دهد.
مرزهای بسته / قرنطینه: از عواملی که مانع بهبودی صنعت می شود محدودیت های سفر و اقدامات قرنطینه ای است که به طور فزاینده ای از سفر جلوگیری می کند. حیاتی ترین راه حل باز شدن ایمن مرزها با استفاده از آزمایش سیستماتیک کروناویروس است. با این اقدام سریع و ایمن ، ۴۶ میلیون شغل احیاء می شود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *