گزارش ها

یاتا : ۲۰۲۰ بدترین افت ترافیک در تاریخ هواپیمایی

یاتا نتایج ترافیک مسافربری جهانی را برای سال ۲۰۲۰ اعلام کرد. گزارش یاتا نشان می دهد شاخص درآمد به کیلومتر مسافر نسبت به سال ۲۰۱۹ معادل ۶۶ درصد کاهش داشته که شدیدترین افت ترافیک در تاریخ هواپیمایی است.
تقاضای مسافر بین المللی در سال ۲۰۲۰ معادل ۷۶ درصد کمتر از ۲۰۱۹ بود. شاخص صندلی به کیلومتر نیز ۶۸ درصد کاهش یافت و ضریب بار نیز با ۱۹ درصد کاهش به ۶۳ درصد رسید.
تقاضای مسافر داخلی در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۴۹ درصد کاهش داشت. ضریب انقباض ظرفیت ۳۶ درصد و شاخص بار با ۱۷ درصد کاهش به ۶۶ درصد رسید.
کل ترافیک دسامبر ۲۰۲۰ معادل ۷۰ درصد کمتر از ماه مشابه سال ۲۰۱۹ بود و در مقایسه با ضریب انقباض ۷۱ درصدی در ماه نوامبر اندکی بهبود یافت .
رزروهای انجام شده برای سفرهای آینده در ژانویه ۲۰۲۱ نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است که فشار بیشتری بر اوضاع مالی شرکت های هواپیمایی وارد می کند و به طبع بر زمان بهبود مورد انتظار تأثیر می گذارد.
پیش بینی یاتا برای سال ۲۰۲۱ بهبود ۵۰ درصدی تقاضا است که باعث می شود صنعت به نیمی از سطح ترافیک ۲۰۱۹ برسد. البته این دیدگاه خوشبینانه است و در صورت ادامه محدودیت های شدید سفر ، خطر نزولی شدیدی وجود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *