گزارش ها

ایبا: ناوگان قابل توجهی زمین گیر است

با توجه به داده های منتشر شده توسط ایبا در به روزرسانی بازار شش ماهه خود ، ترافیک هوایی در مسیرهای بین المللی و داخلی رو به بهبود است.
طبق تحقیقات ایبا ، تقریباً ۴۰۰۰۰۰ پرواز مسافری بین المللی در ژوئن ۲۰۲۱ انجام شده است که بالاترین میزان از مارس ۲۰۲۰ و قبل از اثرات همه گیری است ، در حالی که پروازهای داخلی هنوز بیشتر سفرها را تشکیل می دهد ، نسبت این پروازها از ۸۵٪ در مارس ۲۰۲۱ به ۷۹٪ در ماه ژوئن کاهش یافته است.
آمارها در همه مناطق جهانی رشد پروازهای مسافربری را نشان می دهند ، به استثنای آسیا و اقیانوسیه که برخی از شیوع های اخیر باعث ایجاد مجدد محدودیت های سفر شده است. ترافیک پرواز مسافران در آمریکای شمالی پیشتاز جهان است ، در ژوئن ۲۰۲۱ با ۷۵ درصد از آن ماه در سال ۲۰۱۹ و پس از آن آمریکای لاتین با ۶۸ درصد قرار دارد. اروپا که در اوایل سال ۲۰۲۱ از سایر بازارها عقب بود ، از ۳۴٪ در ماه مه به ۴۷٪ در ژوئن شتاب گرفت.
سفارشات بوئینگ ۷۳۷ مکس از ابتدای سال ۲۰۲۱ با ۴۹۰ سفارش در مقایسه با ۱۳۷ هواپیمای خانواده ایرباس ۳۲۰ نئو از ابتدای سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. با این حال ، تعداد سفارشات برای ایرباس ۳۲۰ نئو هنوز به طور قابل توجهی از بوئینگ ۷۳۷ مکس با ۵۶۳۸ به ۴۱۷۶ جلوتر است. تعهدات شرکت های هواپیمایی برای هواپیماهای پهن پیکر نیز با بیش از ۱۵۰ سفارش از ابتدای سال ۲۰۲۱ دنبال می شود . ۸۴ سفارش از آنها مربوط به بوئینگ ۷۷۷ است.
ایبا پیش بینی می کند که در سال ۲۰۲۵ حدود ۱۹۰۰ هواپیمای تجاری جدید وارد سرویس شوند و رشد تحویل به سطح قبل از همه گیری بازگردد.
ایبا معتقد است که سه ماهه سوم تقویم امسال برای برخی از شرکت های هواپیمایی یک دوره چالش برانگیز خواهد بود زیرا بررسی ها نشان می دهد که درآمد حاصل از تابستان ، نقدینگی کافی برای دوره زمستان را فراهم نمی کند .
ضرر های شرکت های هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ با ۴۴۷ هواپیما که همچنان زمین گیر هستند ، تأثیر پایداری در بازار هواپیمایی دارد. ۱۷۲ فروند این زمینگیری در نتیجه بازسازی ساختار هواپیمایی و شامل بوئینگ ۷۸۷ و ۷۳۷ مکس و ایرباس ۳۵۰ است.
دولت های سراسر جهان از ژوئن ۲۰۲۱ حدود ۱۷۰ میلیارد دلار از شرکتهای هواپیمایی خود پشتیبانی کرده اند . شرکتهای هواپیمایی آمریکای شمالی و اروپا و آسیای میانه به ترتیب ۷۷.۴ میلیارد و ۴۴.۲ میلیارد دلار پشتیبانی شده اند و وقتی این حمایت با نسبت تولید ناخالص داخلی ۲۰۱۹ اندازه گیری شود ، حمایت دولت ها از شرکت های هواپیمایی در خاورمیانه با ۰.۳۶ بالاترین و آمریکای لاتین با ۰.۰۹ کمترین میزان را به خود اختصاص می دهد .
فیل سیمور ، رئیس ایبا ، می گوید: “ما در حال مشاهده بهبودی در ترافیک هوایی در بسیاری از نقاط کره زمین هستیم. با این حال ، تأثیرات طولانی مدت کوید در صنعت نباید دست کم گرفته شود و تا چند سال آینده تأثیرات آن جدی است. ”
ایبا پیش بینی می کند که فعالیت معاملات هواپیما در سال ۲۰۲۱ به سطح ۲۰۱۹ بازگردد ، در حالی که معاملات انجام شده در پایان سال جاری به ۳۸۰۰ معامله خواهد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *