هواپیماها

جوجه اردک زشت بازمی گردد

کمتر از دو سال پیش ایرباس های ۳۸۰ در یک کوچ اجباری به دهکده های اسقاط رانده شدند ولی چند وقتی است که رهبران صنعت هوانوردی زمزمه جدیدی زیر لب دارند، بازگشت دوباره این هواپیما به آسمان ؟
ولی چرا این صدا دوباره شنیده می شود . کارشناسان اعتقاد دارند که روند بهبودی جهانی و افزایش غیرمنتظره تقاضا برای تابستان سبب شده تا برخی خطوط هوایی ارزش یک هواپیمای بزرگ در ناوگان خود را مجددا ارزیابی کنند ، به ویژه در فرودگاه هایی که محدودیت اسلات و منابع دارند ، وجود یک هواپیمای بزرگ برای پاسخگویی به نیاز بازار راه حل مناسبی است.
برای بسیاری از خطوط هوایی بهترین جایگزین ایرباس ۳۸۰ بوئینگ ۷۷۷ ایکس بود که بعید است زودتر از سال ۲۰۲۵ بازنشسته شود . از طرفی صبورترین خطوط هوایی نیز از تاخیر در تحویل سفارش های جدید ناامید شده به فکر چاره هستند .
البته اختلافات حقوقی شایع بین قطر ایرویز و ایرباس در مورد پوسته پوسته شدن رنگ بدنه ایرباس۳۵۰ که خطری جدی تلقی می شود و منجر به زمینگیر شدن این فلیت شده ، در بازنگری و استفاده مجدد از ایرباس ۳۸۰ بی تاثیر نبوده است .
بنابراین، مجموعه‌ای از حوادث غیرمرتبط باعث شده که جوجه اردک زشت برای اکثر خطوط هوایی در این بیماری همه‌گیر به یک قوی زیبا تبدیل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *