ایرلاین ها

زنجیره تامین صنعت نیازمند بازنگری است

به گفته منابع صنعتی، پیش‌بینی ضعیف در اکوسیستم زنجیره تأمین MRO ها بر کارآمدی تقاضای قطعات آنها تأثیر می گذارد.
کارشناسان براین باورند که برخی از خطوط هوایی و MROها دارای قابلیت های پیش بینی قدیمی هستند و علیرغم چالش های عرضه، بسیاری از آنها در برنامه ریزی قطعات ناکام هستند و فرض می کنند که در صورت نیاز قطعات در دسترس خواهند بود.
کارشناسان می‌گویند: حقیقت سخت برای بسیاری از اپراتورها این است که آنها باید نسبت به قبل برای قطعات کلیدی برنامه‌ریزی کنند، که این امر مستلزم تعهد مالی برای تأمین موجودی است.
منابع صنعتی ابراز می کنند که برخی خطوط هوایی تمایلی به اشتراک گذاشتن پیش‌بینی‌های MRO با اشخاص ثالث ندارند. آنها تاکید می‌کنند که داشتن یک نرم افزار برای پیش‌بینی تقاضای قطعات بسیار مفید است. این برنامه باید قابلیت‌ تحلیل و پیش‌بینی‌ داشته باشد تا از روند بازار جلوتر باشد و فرصت‌ها و تهدیدها را زودتر شناسایی کند تا بتواند استراتژی‌های تجاری قابل اجرا را در یک بازه زمانی مناسب ارایه دهد.
مدیران استراتژیک تاکید می‌کنند که در یک محیط زنجیره تامین ضعیف، چالش‌های مهمی ایجاد می شود که نبود برنامه ریزی فناورانه خسارات زیادی را به بار خواهدآورد. برای عبور از این موضوع؛ ارتباطات گسترده بین ذینفعان صنعت می‌تواند به جمع‌آوری اطلاعات و رفع اختلالات احتمالی کمک کند.
کارشناسان معتقدند با پذیرش این استراتژی‌ها و پرورش فرهنگ سازگاری و بهبود مستمر، سازمان‌ها می‌توانند توانایی خود را برای پیش‌بینی و مقابله دقیق با تقاضا در یک چشم‌انداز زنجیره تأمین افزایش دهند.
رویکردهای مبتنی بر نوآوری برای حل تنگناها یا بهبود مسائل عرضه، به ویژه بین سازندگان ها و توزیع کنندگان، گامی منطقی و رو به جلو در این خصوص است.
کارشناسان می‌گویند: آینده صنعت هوانوردی و خدمات MRO به ایجاد تعادل بین نوآوری و نیروی کار ماهر، آموزش‌دیده و متعهد بستگی دارد.
آنها تاکید می کنند هیچ راه‌حل جادویی برای غلبه بر تمام اختلالات عرضه وجود ندارد، ولی ترکیب فناوری و پیش‌بینی‌ها تفاوت چشمگیری در حفظ نرخ موجودی قطعات بر اساس سفارش‌ها ایجاد می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *