مسافرها

قوانین تولد نوزاد در پروازها

روزانه بین ۳۵۰۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰۰ نوزاد جدید در سراسر جهان متولد می شوند. در حالی که اکثریت قریب به اتفاق این تولدها یا در بیمارستان یا در خانه اتفاق می‌افتد، ولی هر سال تعداد کمی از نوزادان نیز در هواپیما متولد می شوند. در این صورت چه اتفاقی روی می دهد؟
اولین چیزی که درک آن مهم است نادر بودن چنین رویدادی است. طبق داده‌های موجود از هر ۲۶ میلیون مسافر هوایی فقط برای یک نفر این اتفاق می‌افتد. داده ها می افزاید که تنها ۵۰ کودک تا کنون در هواپیما به دنیا آمده اند.
هنگامی که نوزادی در هواپیما به دنیا می آید، معمولاً زایمان زودتر از موعد مقرر انجام می شود. به همین دلیل شرکت های هواپیمایی سیاست هایی برای زنان باردار وضع می کنند تا خطرات ناشی از این امر به حداقل برسد.
با این حال تولد در آسمان یک اتفاق نادر ولی شناخته شده است. برای نمونه در طول ۱۸ ماه گذشته، سه مورد در شرکت های هواپیمایی هندی، این اتفاق رخ داده است. البته با توجه به موقعیت هند به عنوان دومین کشور پرجمعیت جهان، این امر تعجب آور نیست.
خدمه کابین معمولا کمک های اولیه و آموزش های پزشکی را طی می کنند، ولی این آموزش ها زایمان مادران باردار را پوشش نمی دهد. به همین دلیل، خدمه کابین در چنین مواقعی از مسافران متخصص در حوزه پزشکی کمک می گیرند. و همزمان نیز خلبان به نزدیکترین مقصد تغییر مسیر می دهد.
برای مثال، در فوریه ۲۰۲۰، یک پرواز قطر ایرویز به مقصد بانکوک در نیمه‌های شب هنگامی که نوزادی در هواپیما متولد شد، به کلکته تغییر مسیر داد. این روش به مادر و نوزاد این امکان را می دهد که در اولین بیمارستان توسط متخصصان پزشکی ویزیت شوند. این امر با توجه به اینکه چنین زایمان هایی معمولاً زودرس هستند، خیلی مهم است.
برای بسیاری از خطوط هوایی، به دنیا آوردن یک نوزاد سالم در پرواز یک اتفاق بدیع است که آن ها آن را جشن می گیرند. برای مثال، در آگوست ۲۰۲۰، در پرواز خطوط هوایی مغولی یک دوقلو به دنیا آمد، این شرکت نیز به هر دو کودک پروازهای رایگان مادام العمر هدیه داد.
ملیت کودک متولد شده در پرواز نیز یکی از چالش های دولت ها است . ملیت والدین کودک ؛ مکان هواپیما در زمان تولد و قوانین کشورها از عوامل کلیدی هستند که در این گونه موارد مورد بررسی قرار می گیرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *