هواپیماها

لوگوی ایرباس در گذر زمان

ایرباس بیش از ۵۰ سال پیش از طریق مشارکت شرکت های هوانوردی اروپایی برای رقابت با سازندگان آمریکایی مانند بوئینگ و مک دانل داگلاس تاسیس شد. این شرکت با ساخت ایرباس۳۰۰ اولین هواپیمای مسافربری پهن پیکر و دو موتوره خود به این صنعت وارد شد.
مدیریت برند ایرباس برای رقابت موثر با بوئینگ، از جمله مواردی است که در طول این سال ها بدان توجه شده است .
ایرباس از دو رنگ استفاده می کند. یکی برای هواپیماهای تجاری خود و دیگری برای خدمات. در اوایل دهه ۲۰۰۰ این شرکت رنگ آبی تیره Pantone 281 C را برای هوانوردی غیرنظامی خود انتخاب کرد که شامل نام ایرباس و دایره‌ای با دوران های همگرا بود. لوگوی فعلی ایرباس در سال ۲۰۱۷ رونمایی شد که دایره ازآن حذف شد.
ایرباس برای جت های خصوصی و برخی از هلیکوپترهای خود، رنگ مسی لوگوی خود، پنتون متالیک C875 را انتخاب کرد. شرکت تصمیم گرفت این مجموعه خود را جدا از خط تجارت هواپیماهای مسافربری خود قرار دهد تا شناخت و ارتباط با آن را افزایش دهد.
جدیدترین به‌روزرسانی لوگو و حذف دایره‌ به سمت یک نوشته شفاهی قابل توجه‌تر حرکت کرد که به سادگی «ایرباس» خوانده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *