ایرلاین ها

نگرانی‌های حیاتی در مورد کاهش یک خلبان در پرواز

مطالعه‌ای که اخیراً در مجله طب هوایی منتشر شده ، خطرات جدی ایمنی مرتبط با عملیات حداقل خدمه را برجسته می‌کند، مفهومی که به هواپیماهای تجاری خطوط هوایی اجازه می‌دهد در طول پرواز کروز با یک خلبان پرواز کنند.
این تحقیق جدید، نگرانی‌های مطرح شده توسط انجمن‌های خلبانان جهان، از جمله انجمن خلبانان خطوط هوایی بین‌المللی موسوم به آلپا را منعکس می‌کند و این واقعیت اساسی را تأیید می‌کند که مهمترین ویژگی ایمنی در هر پرواز هواپیمایی، دو خلبان آموزش دیده و استراحت کرده دایمی در کاکپیت است.
کاپیتان جیسون آمبروسی، رئیس آلپا گفت: غیرمنطقی است که برخی از شرکت‌ها مایلند با فشار برای کاهش تعداد خلبانان در کاکپیت، سود را بر ایمنی ترجیح دهند. ما به عنوان خلبانان خطوط هوایی، از نزدیک می‌دانیم که هیچ سطحی از اتوماسیون نمی‌تواند با آموزش، تجربه و قضاوت یک خدمه پرواز حرفه‌ای، به ویژه در مواجهه با موقعیت‌های پیچیده و حساس از نظر زمان، مطابقت داشته باشد.
نگرانی‌های پزشکی هوایی در مورد عملیات حداقل خدمه به چهار شکاف ایمنی بحرانی عمده اشاره کرد که در آنها خطرات غیرقابل قبولی را برای ایمنی مسافران ایجاد می‌کند:
تشخیص ناتوانی در دسترس نیست: فناوری فعلی نمی‌تواند به طور قابل اعتمادی تشخیص دهد که چه زمانی خلبان در طول پرواز ناتوان می‌شود.
سیستم‌های نظارتی ناکافی: هیچ فناوری اثبات‌شده‌ای برای نظارت بر هوشیاری خلبان، تشخیص اختلالات جزئی یا اطمینان از اینکه خلبان در حال پرواز در طول عملیات تک خلبان کاملاً قادر به انجام وظایف خود است، وجود ندارد.
تأثیرات خستگی ناشناخته: داده‌های علمی برای پیش‌بینی چگونگی تأثیر کاهش نیروی انسانی بر عملکرد خلبان، از جمله تأثیرات بر خستگی، در دسترس نیست. بازه زمانی بحرانی ۲ تا ۶ صبح نگرانی‌های خاصی را برای خلبانان تکی در پرواز کروز ایجاد می‌کند.
نیازهای اساسی انسان: نیازهای فیزیولوژیکی ممکن است باعث خاتمه این طرح شود و مزایای ادعا شده را خنثی کند. آمبروسی افزود: رکورد ایمنی قابل توجه صنعت هوانوردی اتفاقی به دست نیامده است . این نتیجه آموزش دقیق، استانداردهای بالا و حضور دو خلبان در کاکپیت است. دو خلبان به معنای دو لایه محافظت برای هر مسافری است که به آنها خدمت می‌کنیم.

اوایل امسال، آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا موسوم به یاسا، که در حال بررسی مجوز کاهش عملیات خدمه در سفرهای هوایی تجاری است، به‌روزرسانی سالانه طرح ایمنی هوانوردی خود را منتشر کرد و آنچه خلبانان خطوط هوایی مدت‌هاست هشدار می‌دهند ( مبنی بر اینکه حذف خلبان از کاکپیت، ایمنی هوانوردی را تضعیف می‌کند ) را تأیید کرد.
آمبروسی گفت: هرگونه تلاش برای اجازه دادن به یک خلبان در مراحل خاصی از پرواز، نه تنها ناامن، بلکه دیوانگی است و آلپا متعهد است که مطمئن شود هرگز چنین اتفاقی نمی‌افتد. آلپا و شرکای جهانی ما همچنان رهبری این تلاش را بر عهده خواهند داشت تا همیشه دو خلبان آموزش‌دیده، واجد شرایط و با استراحت کافی را در کاکپیت حفظ کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *