دیدگاه ها

همه امیدها به تابستانی پر سفر بستگی دارد

شرکت های هواپیمایی ایالات متحده از طریق بسته جدید حمایتی ویروس کرونا که سرانجام روز گذشته توسط دونالد ترامپ امضا شد ، ۱۵ میلیارد دلار پشتیبانی حقوق و دستمزد دریافت می کنند. این بسته از شرکتهای هواپیمایی خواسته است تا ۳۱ مارس کارمندان خود را نگه دارند .
این در حالی است که سود شرکت های هواپیمایی قدرتمند ایالات متحده به دلیل ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ به طرز چشمگیری پایان یافت. بر اساس تخمین تحلیلگران ، شرکت های هواپیمایی ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ مبلغ ۳۵ میلیارد دلار از دست دادند. این عدد شامل خطوط هوایی ساوت وست نیز بود که اولین ضرر سالانه خود را پس از ۴۰ سال تجربه می کند. در همین زمان شرکت های هواپیمایی ایالات متحده مجموع بدهی خود را از ۶۷ میلیارد دلار به بیش از ۱۷۲ میلیارد دلار افزایش دادند.
فشار بر سهام شرکتهای هواپیمایی در سال ۲۰۲۰ بسیار زیاد بود. خطوط هوایی آمریکن ۴۵٪ سقوط در سال را تجربه کرد و به همین ترتیب دلتا ایرلاینز ۳۱ درصد ، یونایتد ۵۱ درصد و ساوت وست ۱۴ درصد سقوط داشتند .
اد باستیان مدیر عامل شرکت دلتا ، در یادداشت روز سال نو گفت: “مأموریت ما برای اتصال جهان با حوادث سال گذشته تأیید شده ، اما هنوز نمی دانیم که تقاضای سفر در آینده به چه صورت خواهد بود.
مسافرت هوایی در سال ۲۰۲۲ تقریبا عادی می شود ، همه در این مورد اتفاق نظر دارند اما سوال این است که ۲۰۲۱ چگونه خواهد بود ؟ کارشناسان عقیده دارند که سه ماهه اول سال جدید اوضاع بدتر خواهد شد ، چراکه نوعی تبعیض نژادی واکسن رخ خواهد داد . به عبارتی افراد اقلیتی که واکسن زده اند شانس سفر خواهند داشت و اکثریتی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند ، مجبور به خانه نشینی هستند .
اگر دولت ها بتوانند واکسیناسیون را در سه ماه اول سال جدید اجرا کنند ، این امید خواهد بود که مسافران به رزرو سفرهای تابستانی اقدام کنند ولی این زمان در هاله ای از ابهام قرار دارد . بنابراین اگر تابستان پر سفری در پیش باشد ، شانس بیشتری برای بقاء شرکتهای هواپیمایی خواهد بود و در غیر این صورت شاهد حذف شرکتهای بیشتری خواهیم بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *