یاتا گزارش داد که ۱.۳ میلیارد دلار از وجوه خطوط هوایی توسط دولت ها تا پایان آوریل ۲۰۲۵ مسدود شده است. این مبلغ قابل توجهی است، اگرچه در مقایسه با ۱.۷ میلیارد دلار گزارش شده برای اکتبر ۲۰۲۴معادل ۲۵ درصد بهبود یافته است.
یاتا از دولتها خواست تا تمام موانعی را که خطوط هوایی را از بازگرداندن به موقع درآمدهایشان از فروش بلیت و سایر فعالیتها مطابق با توافقنامههای بینالمللی و تعهدات معاهده باز میدارد، بردارند.
مدیرکل یاتا گفت : اطمینان از بازگرداندن به موقع درآمدها برای خطوط هوایی برای پوشش هزینههای دلاری و حفظ فعالیتهایشان حیاتی است. تاخیرها و انکارها توافقهای دوجانبه را نقض میکند و خطرات نرخ ارز را افزایش میدهد. دسترسی مطمئن به درآمد برای هر تجارتی حیاتی است، بهویژه شرکتهای هواپیمایی که با حاشیههای بسیار کم کار میکنند. اقتصادها و ارتباطات بینالمللی باید آن را به چالش بکشند.
۱۰ کشور ۸۰ درصد از کل وجوه بلوکه شده را تشکیل می دهند که بالغ بر ۱.۰۳ میلیارد دلار است.
موزامبیک ۲۰۵ میلیون دلار
کامرون، جمهوری آفریقای مرکزی، چاد، کنگو، گینه استوایی و گابن ۱۹۱ میلیون دلار
الجزایر ۱۷۸ میلیون دلار
لبنان ۱۴۲ میلیون دلار
بنگلادش ۹۲ میلیون دلار
آنگولا ۸۴ میلیون دلار
پاکستان ۸۳ میلیون دلار
اریتره ۷۶ میلیون دلار
زیمبابوه ۶۸ میلیون دلار
اتیوپی ۴۴ میلیون دلار
پاکستان و بنگلادش که قبلاً جزو پنج کشور بزرگ دارای صندوق های بلوکه شده بودند، پیشرفت قابل توجهی در پاکسازی وجوه معوقه خود به ترتیب به ۸۳ و ۹۲ میلیون دلار (از ۳۱۱ و ۱۹۶ میلیون دلار در اکتبر ۲۰۲۴ به ترتیب) داشته اند.
موزامبیک به صدر کشورهای دارای وجوه بلوکه شده صعود کرده است و ۲۰۵ میلیون دلار از خطوط هوایی دریغ کرده است، در مقایسه با ۱۲۷ میلیون دلار در اکتبر ۲۰۲۴. منطقه آفریقا و خاورمیانه ۸۵ درصد از کل وجوه بلوکه شده را تشکیل می دهد که ۱.۱ میلیارد دلار تا پایان آوریل ۲۰۲۵ بود.
مهم ترین پیشرفت در بولیوی مشاهده شد که به طور کامل از پسماند آن که در پایان اکتبر ۲۰۲۴ به ۴۲ میلیون دلار رسیده بود، اشاره کرد.
یاتا: ۱.۳ میلیارد دلار بودجه خطوط هوایی توسط دولت مسدود شده است

۱۲
خرداد
۱۴۰۴