ایرلاین ها

کدام شرکت هواپیمایی بزرگترین ناوگان را دارد؟

بزرگترین ناوگان جهان متعلق به امریکن ایرلاینز است. امریکن ایرلاینز در حال حاضر ناوگانی متشکل از ۹۱۳ فروند هواپیما دارد که ۱۳ فروند دیگر نیز سفارش داده است. این تعداد شامل هواپیماهای ایرلاینز اصلی است و شرکت های تابعه منطقه ای را شامل نمی شود.
امریکن ایرلاینز با نزدیک به ۱۰۰ سال سابقه، فراز و نشیب های زیادی را به خود دیده است. این شرکت با داگلاس دی.سی-۳ شروع کرد و به سرعت پیشرفت کرد. بیایید نگاهی دقیق تر به ناوگان امریکن ایرلاینز داشته باشیم.
باریک پیکرها
بدنه باریک‌ ها مهم‌ترین بخش ناوگان امریکن ایرلاینز را تشکیل می‌دهند که در مجموع ۸۰۰ هواپیما را شامل می‌شود. از ۸۰۰ هواپیمای مذکور ۴۵۵ هواپیما ایرباس و ۳۴۵ هواپیما بوئینگ هستند.
محبوب ترین هواپیمای این ناوگان بوئینگ ۷۳۷سری۸۰۰ است. امریکن ایرلاینز در مجموع ۳۴۵ هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ در ناوگان خود دارد که ۳۰۳ فروند آن سری ۸۰۰ و ۴۲ فروند باقیمانده ۷۳۷ مکس ۸ هستند. میانگین سنی سری ۸۰۰ دوازده سال و میانگین سنی مکس سه سال است.
امریکن ایرلاینز ۴۵۵ فروند هواپیما از خانواده ایرباس ۳۲۰ نیز دارد. به عبارتی ۱۳۳ فروند ایرباس ۳۱۹ و ۴۸ فروند ایرباس ۳۲۰ و ۲۱۸ فروند ایرباس۳۲۱ و ۵۶ فروند ایرباس ۳۲۱ نئو در خدمت دارد.
یکی از هواپیماهایی که در بالا اشاره نشد، منحصر به فردترین هواپیمای امریکن ایرلاینز یعنی ایرباس۳۲۱ سری تی است. امریکن ایرلاینز این هواپیما را در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. این هواپیمای ایرباس خاص یک پیکربندی خاص بیزنس و فرست کلاس دارد و فقط برای ۱۰۲ مسافر پیکربندی شده است.
پهن پیکرها
امریکن ایرلاینز ناوگان پهن پیکری از تمام هواپیماهای بوئینگ را اداره می کند که شامل بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر جدید و بوئینگ ۷۷۷ است. این شرکت دارای ۶۷ هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ و ۴۶ هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ است. در مجموع، امریکن ایرلاینز ۱۱۳ هواپیمای پهن پیکر در ناوگان خود دارد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *