ایرلاین ها

یاتا: اومیکرون بهبود در حال ظهور را تهدید می کند

یاتا اعلام کرد که سفرهای هوایی در اکتبر ۲۰۲۱ با بهبود گسترده در بازارهای داخلی و بین المللی ادامه یافت. یاتا همچنین هشدار داد که اعمال ممنوعیت سفر توسط دولت ها، برخلاف توصیه سازمان بهداشت جهانی می تواند این بهبود را تهدید کند.
کل تقاضا برای سفرهای هوایی در اکتبر ۲۰۲۱ (بر اساس شاخص RPK) در مقایسه با اکتبر ۲۰۱۹بیش از۴۹.۴ درصد کاهش داشت. این میزان نسبت به کاهش ۵۳.۳ درصدی ثبت شده در سپتامبر ۲۰۲۱ در مقایسه با دو سال قبل بهبود داشته است.
بازارهای داخلی ۲۱.۶ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۱۹ کاهش داشتند و افت ۲۴.۲ درصدی ثبت شده در سپتامبر در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۹ بهبود داشته است.
تقاضای مسافر بین المللی در ماه اکتبر ۶۵.۵ درصد کمتر از اکتبر ۲۰۱۹ بود، این عدد در مقایسه با کاهش ۶۹ درصدی برای سپتامبر در مقایسه با دوره ۲۰۱۹، در همه مناطق بهبود داشته است.
ویلی والش، مدیرکل یاتا، گفت: عملکرد ترافیک اکتبر ثابت کرد که افراد در صورت باز بودن مرزها ؛ سفر خواهند کرد. ولی متأسفانه، واکنش‌دولت ها به ظهور گونه اومیکرون، بازسازی اتصال جهانی را مجددا به خطر می‌اندازد.
ترافیک بین‌المللی اپراتورهای اروپایی در اکتبر ۵۰.۶ درصد نسبت به اکتبر ۲۰۱۹ کاهش یافت که نسبت به کاهش ۵۶.۵ درصدی در سپتامبر نسبت به سپتامبر ۲۰۱۹ بسیار بهبود یافته است. ظرفیت ۴۱.۳ درصد کاهش یافته و ضریب بار با ۱۳.۷ درصد کاهش داشته است.
خطوط هوایی آسیا-اقیانوسیه شاهد کاهش ۹۲.۸ درصدی ترافیک بین‌المللی ماه اکتبر در مقایسه با اکتبر ۲۰۱۹ بوده‌اند که نسبت به کاهش ۹۳.۱ درصدی ثبت شده در سپتامبر ۲۰۲۱ نسبت به دو سال قبل، بهبود نسبی داشته است. ظرفیت ۸۳.۸ درصد کاهش یافت و ضریب بار نیز ۴۴ درصد کاهش نشان می دهد .
خطوط هوایی خاورمیانه ۶۰.۳ درصد کاهش تقاضا در اکتبر نسبت به اکتبر ۲۰۱۹ داشتند که جهشی بزرگ از افت ترافیک ۶۷.۱ درصدی ثبت شده در سپتامبر نسبت به سپتامبر ۲۰۱۹ بود. ظرفیت ۴۹.۱ درصد کاهش و ضریب بار ۱۶.۱ درصد کاهش یافت .

اپراتورهای آمریکای شمالی در اکتبر نسبت به دوره ۲۰۱۹ کاهش ترافیک ۵۷.۰ درصدی را تجربه کردند که از ۶۱.۴ درصد کاهش در سپتامبر ۲۰۲۱ نسبت به ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ بهبود یافت. ظرفیت ۴۳.۲ درصد کاهش و ضریب بار با ۲۰ درصد کاهش به ۶۲.۴ درصد رسید.
خطوط هوایی آمریکای لاتین شاهد کاهش ۵۵.۱ درصدی ترافیک اکتبر در مقایسه با ماه مشابه در سال ۲۰۱۹ بودند. در سپتامبر، ترافیک نسبت به دو سال قبل ۶۱.۴ درصد کاهش داشت. ظرفیت اکتبر ۵۲.۵ درصد کاهش یافت و ضریب بار با ۴.۳ واحد درصد کاهش به ۷۶.۹ درصد رسید که بالاترین ضریب بار در بین مناطق برای سیزدهمین ماه متوالی بود.
ترافیک خطوط هوایی آفریقا در ماه اکتبر نسبت به دو سال قبل ۶۰.۲ درصد کاهش یافت. ترافیک در سپتامبر ۶۲.۱ درصد نسبت به دوره مشابه سال ۲۰۱۹ کاهش یافته است. ظرفیت اکتبر ۴۹ درصد کاهش یافت و ضریب بار با ۱۵.۲ درصد کاهش به ۵۴.۱ درصد رسید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *