ایرلاین ها

پیکربندی صندلی ها چگونه شکل می گیرد ؟

پیکربندی صندلی هواپیماها بسته به اندازه کابین و نیاز بازار هدف متفاوت است. برای مثال ، کلاس اقتصادی در ایرباس۳۸۰ شکل ۳-۴-۳ است. در همین حال ، کسانی که با هواپیماهای بوئینگ ۷۳۷ سری ۸۰۰ ساوت وست سفر می کنند ، شاهد پیکربندی ۳-۳ هستند. با این حال ، برخی هواپیماها نیز از گذشته طرح ۲-۳ را انتخاب کرده اند.
جت های باریک پیکر به دلیل کوچک بودن کابین به طور طبیعی از ترکیب کمتری برخوردار هستند. باریک پیکر های بوئینگ و ایرباس معمولاً به شکل ۳-۳ پیکربندی می شوند. جت های منطقه ای مانند امبرائر نیز به شکل۱-۲ و حتی برخی توربوپراپ ها به شکل ۱-۱ پیکربندی می شوند .
وقتی به شکل ۲-۳ می رسیم ، هواپیمای داگلاس دی.سی۹ خودنمایی می کند. شرکت دلتا این جت را در دسامبر سال ۱۹۶۵ معرفی کرد و آن را در مسیر شهرهای کوچک و متوسط استفاده کرد. این هواپیما در زمان خود بسیار مفید بود زیرا ۶۰٪ از کل مسافرانی با برد ۸۰۵ کیلومتر را به خوبی جابجا می کرد و این پیکربندی خیلی مقرون به صرفه بود .
هواپیمای مهم دیگری که پیکربندی ۲-۳ را انتخاب کرده است ، سوخو سوپر جت است که در آوریل ۲۰۱۱ معرفی شد. این هواپیمای روسی به طور معمول ظرفیت ۸۷ تا ۹۸ مسافر را فراهم می کند . از خانواده ایرباس که پیکربندی ۲-۳ را انتخاب کرده نیز باید به ایرباس ۲۲۰ اشاره کرد .
تولیدکنندگان و شرکت های هواپیمایی پیکربندی خود را با نیازهای بازار تطبیق می دهند. در پایان باید از ترکیب ۲-۵-۲ نیز یاد کرد که مورد علاقه زوجین و خانواده های پر جمعیت بود .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *