گزارش ها

استراتژی بازاریابی هوایی در سال جدید

اولویت های مسافران هوایی در سال ۲۰۲۲ چیست و به چه چیزهایی اهمیت می دهند؟ برای پاسخ به این سؤالات، اکسپدیا از هزاران نفر نظرسنجی کرد و یافته های خود را در گزارش جدیدی به اشتراک گذاشت.
اُمیکرون در پایان سال ۲۰۲۱ تأثیر زیادی بر سفرهای هوایی داشت، اما در بیشتر سال ما شاهد روندی دلگرم کننده در حمل و نقل هوایی بودیم. به عبارتی پس از گذشت بیش از یک سال از بسته شدن مرزها و محدودیت‌ها، افزایش قابل توجه و ثابتی در سفرهای هوایی به وجود آمد زیرا مردم مشتاق جبران زمان از دست رفته هستند.
یافته‌های ارائه‌شده در این گزارش که حول نظرسنجی نوامبر ۲۰۲۱ از ۵۵۰۰ بزرگسال در هشت بازار بین‌المللی به دست آمده ، از چشم‌انداز ۲۰۲۲ پشتیبانی می‌کند. در ادامه چند نکته قابل توجه در تبیین استراتژی بازاریابی هوایی استخراج شده از این گزارش را مرور می کنیم :
افزایش سفرهای طولانی تر
سال گذشته شاهد رشد گسترده در تعداد مسافران سفرهای هوایی بودیم و داده ها نشان می دهد که این روند در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت . تقریباً ۶۰ درصد از مسافران در بازارهای مورد بررسی قصد دارند تا سال آینده با هواپیما سفر کنند. کسانی که برای کار سفر می کنند در مقایسه با مسافران تفریحی بیشتر هستند، تقریباً ۷۵درصد از مسافران تجاری و بیش از ۶۵درصد از مسافران تفریحی امیدوارند در ۱۲ ماه آینده سفرهای هوایی خود را تمدید کنند.
اگرچه مسافران سفرهای مکرر و کوتاه تر همچنان بیشتر هستند، اما از هر ۵ مسافر، ۳ نفر مشتاق سفرهای طولانی تری در شش ماه آینده هستند. به بیان دیگر۷۰ درصد مسافران هوایی می‌خواهند سفرهای کمتر، طولانی‌تر و آرام‌تری در مقایسه با سفرهای مکرر، کوتاه‌تر و سریع‌تر داشته باشند.

بازاریابان سفرهای هوایی با در نظر گرفتن این موضوع باید برای تشویق سفرهای طولانی‌تر، برای مسافرانی که سفرهای بیش از ۴ روز را رزرو می‌کنند، تخفیف‌هایی در نظر بگیرند.
افزایش سفرهای بین المللی
در حالی که سفرهای داخلی همچنان محبوب است، نشانه‌های قوی‌تری از بازگشت سفرهای بین‌المللی ۲۰۲۲ در گزارش آمده است. بیش از یک سوم مسافران انتظار دارند در شش ماه آینده یک سفر بین‌المللی را رزرو کنند. این موضوع با تحقیقات به اشتراک گذاشته شده در آخرین گزارش روند بازیابی سفر مطابقت دارد که نشان می دهد مسافران در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به سه ماهه قبل علاقه بیشتری به مقاصد بین المللی داشتند.
این روند در بین مسافران تجاری بیشتر است. نزدیک به ۷۰درصد از مسافران تجاری گفته اند که حداقل در سال جدید یک پرواز بین المللی خواهند داشت، در حالی که ۴۳درصد مسافران تفریحی به این موضوع واکنش امیدوار کننده داشته اند.
تقاضا برای پروازهای بین‌المللی به‌ویژه در اروپا قوی تر است، بنابراین تبلیغات ویژه‌ برای پروازهای بین‌المللی به منظور افزایش رزرو سفر نکته بعدی در استراتژی سال جدید است. تحقیقات اخیر نشان داده که مشوق ها و تبلیغات در جذب مسافران به ویژه برای کسانی که مرددند ، کارآمد است.
گزارش نشان می دهد که ۹۰ درصد از پاسخ‌دهندگان در آسیا و اقیانوسیه از تخفیف‌ها بیشتر از سایر تبلیغات حمایت کردند، در حالی که ۸۰ درصد از پاسخ‌دهندگان در اروپا، خاورمیانه و آفریقا گزینه‌ کرایه انعطاف‌پذیر را در اولویت قرار دادند. برای خطوط هوایی، ارائه تخفیف و انعطاف پذیری در بازار رقابتی پررونق امروز دو کلید واژه حیاتی است.
اهمیت به محیط زیست
مسافران به طور فزاینده ای از سفر با آلودگی کمتر استقبال می کنند. آنها هم خود و هم برندها را مسئول می دانند. این امر در مورد سفرهای هوایی نیز صدق می کند، زیرا داده های اخیر نشان می دهد که ۶۷درصد از مسافران هوایی مایلند برای آلودگی کمتر سفر خود هزینه بیشتری بپردازند. این احتمال وجود دارد که توجه به محیط زیست یک عامل مهم در تصمیم گیری های آتی رزرو سفر باقی بماند.
با در نظر گرفتن این موضوع، خطوط هوایی باید به دنبال راه‌هایی باشند که برندهایشان آلودگی کمتر را ترویج ‌کنند، خواه کاهش مصرف سوخت، حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف، ارائه غذاهای ارگانیک در پرواز و استفاده از سوخت‌های جایگزین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *