هواپیماها

پیل سوختی برای هواپیمای هیدروژنی

گروه هوانوردی(EAG) توسعه پیل سوختی کلاس مگاواتی ویژه هواپیمای منطقه‌ای هیبرید-الکتریک هیدروژنی را افزایش می‌دهد.
این شرکت برای اولین بار در جولای ۲۰۲۰ برنامه های خود را برای یک هواپیمای ۷۰ نفره اعلام کرد. از آن زمان بحث و گفتگو با اپراتورهای احتمالی باعث شد که این شرکت به دنبال ارائه یک هواپیمای ۹۰ نفره با برد حدود ۱۲۰۰ ناتیکال مایل باشد.
انتظار می‌رود این مجموعه از چهار تا شش پیل سوختی تشکیل شده باشد که ظرفیت ترکیبی آن بین هفت تا هشت مگاوات باشد. این شرکت می گوید این فناوری می تواند برای کامیون های سنگین، کشتی ها و قطارها نیز استفاده شود.
کامران اقبال بنیانگذار سیستم های سلول سوختی و مدیر عامل EAG، به همراه چندین دانشگاه و دانشمند مانند نایجل براندون ، آنتونی کوسرناک و بیلی وو در این پروژه شرکت دارند .
اقبال در همین رابطه گفت: این سیستم در مقیاس مگاوات گام کلیدی دیگری برای تحقق هواپیمای EAG است. هواپیمای ما و فناوری های توانمند آن به طرحی برای هواپیماهای سبز تبدیل خواهد شد.
اقبال افزود که برای دستیابی به هدف کربن زدایی در حمل و نقل هوایی، لازم است هواپیماهای بزرگتر از مدل های ۱۰ تا ۱۹ نفره ای که در حال حاضر توسط دیگر پیشگامان در نظر گرفته شده، به خدمات تجاری وارد شوند.
هواپیمای مسافربری وی می‌تواند از سال ۲۰۳۰ وارد خدمت شود . موتورهای الکتریکی ۲ مگاواتی این هواپیما از طریق سرمایه گذاری مشترک جداگانه ای بین EAG و دانشگاه ناتینگهام بریتانیا در حال توسعه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *