ایرلاین ها

داستان ایرلاین ها در ۲۰۲۰

بحران ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ برای صنعت هواپیمایی سال متفاوتی را رقم زد . شرکتهای هواپیمایی در این سال داستان های غم انگیز و گاه شادی را تجربه کردند که خواندن آنها پند آموز است . در ادامه داستان هواپیمایی هند در این سال را مرور می کنیم .
دولت هند در پایان ماه مارس تصمیم گرفت مرزهای خود را ببندد و تمام پروازهای بین المللی برنامه ریزی شده را به مدت یک هفته در ۲۲ مارس لغو کند. اندکی پس از آن ، هند تصمیم غافلگیرانه ای را برای تعلیق کلیه پروازهای داخلی اتخاذ کرد ، اقدامی که در بازار هواپیمایی بی سابقه بود. ممنوعیت پروازهای داخلی تا ۲۵ مه ادامه داشت ، در حالی که پروازهای بین المللی برنامه ریزی شده تا سال ۲۰۲۱ ممنوع شد. گرچه بعدا ۴۰٪ از آن انجام گردید.
ولی مهم ترین تحول امسال هند فروش کامل ایر ایندیا بود . این شرکت هواپیمایی در دهه گذشته با خسارات سنگین و بدهی زیاد دست و پنجه نرم کرد . تلاش دولت برای خصوصی سازی آن در سال ۲۰۱۸ به نتیجه نرسید ، برای همین تصمیم گرفت تا ۱۰۰% سهام آن را واگذار کند .
گرچه بحران کرونا روند فروش این ایرلاین را تحت تأثیر قرار داد و بدهی ۳ میلیارد دلاری آن سرمایه گذاران علاقه مند را نیز ترساند ، ولی سرانجام این معامله در ماه جاری به پایان رسید.
در حالی که صنعت هواپیمایی سال سختی را پشت سر گذاشته ولی نقاط روشنی نیز وجود دارد. در ماه فوریه ، ویستارا با ورود اولین بوئینگ ۷۸۷ سری ۹ خود به دومین خط هوایی هند تبدیل شد که یک ناوگان پهن پیکر را اداره می کند. ورود هواپیما نشان دهنده رقابت بیشتر در بازارهای بین المللی است که مدتهاست تحت سلطه شرکت های حمل و نقل خارجی قرار دارد.
ویستارا پروازهای خود را به مقصد هیترو لندن آغاز کرد. ویستارا با داشتن دو فروند ۷۸۷ و چهار فروند در لیست انتظار برای مسیرهای جدید برنامه ریزی می کند .
بدترین داستان هواپیمایی هند در سال ۲۰۲۰ سقوط پرواز ۱۳۴۴ ایر ایندیا اکسپرس بود و شادترین داستان تولد نوزادی در مسیر دهلی به بنگلور بود که نشانه خوبی برای بهبود اوضاع در سال آتی است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *