هواپیماها

بازنشستگان ۲۰۲۰

بحران کرونا سبب شد تا تعدادی از هواپیماهای محبوب جهان به بازنشستگی زودرس تن دهند . در این مجموعه از مقالات به معرفی این هواپیماها می پردازیم .
مهمترین ضرر بازنشستگی سریع بوئینگ ۷۴۷سری۴۰۰ به خطوط هوایی کانتاس رسید . این شرکت در میانه سال با محدودیت بازار روبرو شد . کانتاس شاهد آخرین پرواز ملکه آسمان ها از استرالیا به کالیفرنیا بود که در ۲۳ ژوئیه انجام شد.
خطوط هوایی بریتیش ایرویز نیز دومین شرکتی بود که تصمیم خود را برای بازنشستگی ۷۴۷ گرفت . گرچه این هواپیماه می توانستند تا ۲۰۲۴ پرواز کنند ولی در اثر بحران کرونا ، این شرکت تصمیم گرفت تا دو فروند از ۷۴۷ خود را به کاردیف و کمبل منتقل کند. البته استقبال جامعه هوانوردی برای نجات برخی هواپیماها با استقبال خوبی روبرو شد و این دو هواپیما قبل از اوراق شدن نجات یافتند و در جشن صدمین سالگرد بریتیش ایرویز به موزه منتقل شدند.
ک.ال.ام سومین شرکتی بود که حذف ملکه را به فعالیت های خود اضافه کرد. در تاریخ ۲۶ اکتبر سال ۲۰۲۰ ، آخرین مدل مسافری این هواپیما پرواز نهایی خود را انجام داد و با همان رنگ آمیزی آبی خود به یک شرکت بار هوایی واگذار شد تا در چرخه حمل واکسن کرونا خدمت کند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *