گزارش ها

صنعت هواپیمایی آمادگی لازم برای بازگشت را دارد ؟

به زودی ، چهار میلیارد مسافر در سراسر جهان که در سال ۲۰۱۹ پرواز داشته اند ، می خواهند دوباره پرواز کنند ، ولی آیا صنعت هواپیمایی آمادگی لازم برای بازگشت را دارد .
اکنون زمان آن فرا رسیده که صنعت هواپیمایی به آینده بیندیشد ، نه تنها در مورد همه گیری ، بلکه سایر چالش های ایمنی و خطرات امنیت سایبری را نیز مد نظر قرار دهد .
زمینه ایمنی در سیستم حمل و نقل هوایی در ۷ دسامبر سال ۱۹۴۴ فراهم شد ، زمانی که ۵۲ کشور دور هم جمع شدند تا شکل جدید و رو به رشد حمل و نقل یعنی هواپیمایی تجاری را ایجاد کنند. ایکائو در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد و بیش از ۷۰ سال است که سازمان تعیین کننده استانداردهای فنی و روشهای توصیه شده برای صنعت هواپیمایی و نماینده ۱۹۳ کشور در سراسر جهان است.
ایمنی همیشه سنگ بنای صنعت حمل و نقل هوایی بوده ، ایكائو و كشورهای عضو از طریق استاندارد و فن آوری پیشگام بوده اند تا هواپیمایی را به یكی از ایمن ترین روش های حمل و نقل در جهان تبدیل كنند. با این حال ، دستیابی به سطح بالاتری از ایمنی به سه موضوع اساسی نیاز دارد:
اول، ترویج فرهنگی که در آن جامعه ذینفعان هواپیمایی بتوانند درک عمیق تری از حوادث پیدا کنند. دوم، ایجاد محیطی برای پردازش اطلاعات و پیشرفت های تکنولوژیکی برای ترکیب داده های هواپیمایی در محیط های تحقیقاتی و غیر مجازاتی و سوم ، استفاده از هوش مصنوعی برای ارائه بینش سریعتر در مورد مسائل ایمنی در مقیاس جهانی.
خط سیر ایمنی آینده، ما را به جایی می برد که به اشتراک گذاشتن عبارت “درست شد” به اندازه عبارت “درک اشتباه” مهم است. برای انجام این کار ، باید یک پل قوی برای اشتراک اطلاعات تعریف شود که جامعه متنوعی فراتر از ذینفعان هواپیمایی را در بر بگیرد .
سیستم های هواپیمایی برای حفظ ایمنی مسافران باید بتوانند در برابر تهدیدات امنیتی مقاومت کنند. حمل و نقل هوایی اکنون با یک انقلاب فناوری اطلاعات و ارتباطات تغییر شکل داده است. اکنون کنترل ترافیک هوایی (ATC) و مراکز عملیاتی پرواز (FOC) اطلاعات زیادی را با یکدیگر و با هواپیما مبادله می کنند. هواپیماهای تجاری مدرن در هر پرواز حداکثر ۱۰ ترابایت داده از سازه / موتور تولید می کنند که با ATC ، FOC ها مبادله می شود. بنابراین ، سیستم های هواپیمایی جهانی به طور فزاینده ای در معرض خطرات امنیت سایبری قرار دارند که باید مورد توجه قرار گیرند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *