دیدگاه ها

نگاه به گذشته ، امید به آینده

ایکائو در آخرین گزارش خود تأیید کرد که میزان تردد مسافران بین المللی در سال ۲۰۲۰ بیش از ۶۰٪ کاهش یافت و مجموع سفرهای هوایی به سطح ۲۰۰۳ بازگشت. داده های ایکائو نشان می دهد که ظرفیت صندلی ها در سال گذشته ۵۰٪ کاهش یافته است و فقط ۱.۸ میلیارد مسافر در مقایسه با ۴.۵ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۹ مهمان هواپیماها بوده اند. ایکائو پیش بینی می کند خسارت مالی شرکت های هواپیمایی ناشی از کووید۱۹ بیش از ۳۷۰ میلیارد دلار ، فرودگاه ها ۱۱۵ میلیارد دلار و ارائه دهندگان خدمات ناوبری هوایی ۱۳ میلیارد دلار ضرر دیده اند. سقوط در تقاضای سفرهای هوایی از ژانویه سال ۲۰۲۰ آغاز و فقط به چند کشور محدود شد ولی با ادامه گسترش جهانی ویروس ، فعالیت های حمل و نقل هوایی تا پایان ماه مارس به حالت تعلیق درآمد.
اکنون سفرهای داخلی به ویژه در چین و فدراسیون روسیه به سطح قبل از همه گیری بازگشته اند ، به زبان دیگر آنها بر بازیابی ترافیک مسلط شده اند ، ولی در همین حال ایکائو گزارش می کند که ۵۰٪ کاهش در تردد مسافران داخلی در سطح جهانی رخ داده ، در حالی که ترافیک بین المللی ۷۴٪ یا ۱.۴ میلیارد مسافر کمتر شده است.
گزارش جهانی ایکائو دارای برخی یادداشت های هشدار دهنده نیز هست: “کاهش جهانی ۳۷۰ میلیارد دلاری درآمد ناخالص مسافران هواپیمایی نشان دهنده زیان ۱۲۰ میلیارد دلار در آسیا / اقیانوسیه ، ۱۰۰ میلیارد دلار در اروپا و ۸۸ میلیارد دلار در آمریکای شمالی است ، به دنبال آن ۲۶ میلیارد دلار ، ۲۲ میلیارد دلار و ۱۴ میلیارد دلار به ترتیب زیان آمریکای لاتین و کارائیب ، خاورمیانه و آفریقا است. ”
گزارش می افزاید: “ما انتظار داریم تا سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ تصویر جهانی بهبود یابد ، اگرچه این امر همچنان منوط به اثربخشی مدیریت همه گیر و واکسیناسیون خواهد بود. در خوش بینانه ترین حالت ، انتظار می رود تا ژوئن سال ۲۰۲۱ تعداد مسافران به ۷۱ درصد از سطح ۲۰۱۹ (۵۳ درصد برای بین المللی و ۸۴ درصد برای داخلی) برسد. یک سناریوی بدبینانه تر ، تنها ۴۹٪ بهبودی را پیش بینی می کند (۲۶٪ برای بین المللی و ۶۶٪ برای داخلی) . ”

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *