گزارش ها

کرونا رشد حمل و نقل هوایی را ۲۱ سال عقب انداخت

داده های منتشر شده توسط پایگاه تجزیه و تحلیل و تجارت داده سیریم نشان می دهد که کوید۱۹ و نتایج آن باعث شد تا حمل ونقل هوایی ۲۱ سال از رشد پیش بینی شده جهانی عقب بماند.
شرکت های هواپیمایی جهان در سال جاری ۴۹٪ کمتر نسبت به ۲۰۱۹ پرواز کردند و میزان جابجایی مسافر آنها ۶۷٪ کاهش داشته است. سیریوم می گوید فقط ۱۶.۸ میلیون پرواز در ۲۰۲۰ انجام شده که کمترین میزان از ۱۹۹۹ است.
جرمی بوون ، مدیر عامل شرکت سیریوم می گوید: “این عقب نشینی شدید نشان دهنده میزان واقعی چالشی است که صنعت حمل و نقل هوایی درگیر آن است.”
سیریوم می گوید شرکت های هواپیمایی در سال جاری نسبت به سال قبل ۴۹٪ کمتر پرواز داشته اند. در سال ۲۰۱۹ معادل ۳۳.۲ میلیون پرواز انجام شده در حالی که تا ۲۰ دسامبر امسال فقط ۱۶.۸ میلیون پرواز صورت گرفته است. بیشتر این پروازها (۱۳ میلیون یا ۷۷٪) پروازهای داخلی بودند و در مقابل ۳.۸ میلیون (یا ۲۳٪) پروازها بین المللی بوده است.
این بررسی می گوید محبوب ترین هواپیما در سال ۲۰۲۰ ایرباس۳۲۰ بوده ، این هواپیما در سال جاری ۶.۰۷ میلیون پرواز انجام داده است . سیریوم نشان می دهد که این امر به این دلیل تسلط پروازهای داخلی و کوتاه مدت در ۲۰۲۰ است. این پایگاه خاطر نشان می کند ۳۰٪ از ناوگان مسافری در سراسر جهان در انبارها هستند .
در حالی که امسال پروازهای داخلی بر آسمان ها حاکم بودند ولی همچنان ۴۰٪ نسبت به ۲۰۱۹ کاهش داشته و از ۲۱.۵ میلیون پرواز به ۱۳ میلیون رسیدند. پروازهای بین المللی نیز ۶۸٪ کاهش داشته است. به عبارتی در سال ۲۰۱۹ معادل ۱۱.۷ میلیون پرواز بین المللی انجام شد ، در حالی که امسال فقط ۳.۸ میلیون پرواز بین المللی انجام گرفت.
سیریوم می گوید شلوغ ترین روز سال ۲۰۲۰ سوم ژانویه بود که بیش از ۹۵۰۰۰ پرواز از آسمان عبور کردند. در مقابل ، خلوت ترین روز ۲۵ آوریل بود که فقط ۱۳،۶۰۰ پرواز انجام شد. این امر نشان دهنده کاهش ۸۶ درصدی است.
از نظر تعداد پرواز نیز، شلوغ ترین فرودگاه امسال آتلانتا ایالات متحده بود که در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲۵۰،۸۰۰ پرواز ورودی داشت . کره جنوبی نیز شلوغ ترین مسیر را بین سئول و ججو با ۷۱،۹۰۰ پرواز تجربه کرد .
شرکت هواپیمایی ساوت وست در سال ۲۰۲۰ بیشترین پروازها را در آمریکای شمالی و شاید در جهان انجام داد (۸۶۹،۸۰۰ پرواز در سال ۲۰۲۰) . رایان ایر نیز با انجام ۲۰۷۰۰۰ پرواز شلوغ ترین شرکت هواپیمایی در اروپا بود. شرکت هواپیمایی چاینا ساوترن نیز در منطقه آسیا و اقیانوسیه پیشتاز بود و امسال ۵۰۰۷۰۰ پرواز انجام داد.
شرکت هواپیمایی آزول مستقر در سائوپائولو منطقه آمریکای لاتین نیز ۱۳۸ هزار و ۵۰۰ پرواز انجام داد. هواپیمایی قطر با انجام ۸۴ هزار و ۱۰۰ پرواز ، شلوغ ترین هواپیمایی در خاورمیانه و آفریقا بود .
سیریوم امید دارد که در سال ۲۰۲۱ روند بهبودی اندکی ظاهر شود و هواپیماهای نسل جدید بیشتری به پرواز درآیند . هواپیماهای بزرگتر بازنشسته شوند و برخی از آنها به هواپیمای باری تبدیل گردند.
سیریوم انتظار دارد شیوه تقاضای بازار نیز تغییرکند. در نتیجه ، برنامه ریزی ها پویاتر و خطوط هوایی انعطاف بیشتری داشته باشند. افزایش انعطاف پذیری بدان معناست که شرکت های هواپیمایی تأکید بیشتری بر لیزینگ دارند. سیریوم انتظار دارد که لیزینگ هواپیما از مرز۵۰٪ عبور کند و به روش اصلی سرمایه گذاری هواپیما تبدیل شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *