دیدگاه ها

تنها راه پیش روی آینده، هواپیماهای کربن صفر است

طرح هواپیماهای عمود پرواز الکتریکی (eVTOL) چند سالی است ذهن طراحان هوایی را مشغول کرده است . رویای پرواز عمودی و کربن صفر برای همه این هفته با تأیید پروژه VA-X4 شرکت انگلیسی ورتیکال یک گام به جلو رفت .
VA-X4 یک هواپیمای کربن صفر است که می تواند چهار مسافر و یک خلبان را حمل کند و با سرعت بیش از ۲۰۰ مایل در ساعت و بیش از ۱۰۰ مایل پرواز کند.
امریکن ایرلاینز توافق كرده كه حداكثر ۲۵۰ هواپیما با این فناوری را سفارش دهد. آولون نیز موافقت کرده تا ۳۱۰ هواپیما و و یرجین آتلانتیک بین ۵۰ تا ۱۵۰ هواپیما را در لیست سفارش دارند.
ایالات متحده ، انگلستان و ویرجین آتلانتیک در مورد سرمایه گذاری مشترک یک شبکه eVTOL با هم همکاری می کنند .
شرکت ورتیکال قصد دارد اولین پرواز آزمایشی VA-X4 خود را در اواخر امسال و تجاری سازی آن را تا سال ۲۰۲۴ انجام دهد .
امریکن ایرلاینز در كنار سفارش ۱ میلیارد دلاری خود برای خرید ۲۵۰ فروند هواپیما ۲۵ میلیون دلار نیز در شرکت ورتیکال سرمایه گذاری خواهد كرد .
شرکت لیزینگ آولون ، سفارشی برای ۵۰۰ هواپیمای برقی به ارزش ۲ میلیارد دلار به شرکت ورتیکال داده است. این شرکت معتقد است که هواپیماهای کربن صفر انقلابی در سفرهای هوایی ایجاد می کند. آولون با این سرمایه گزاری به دیگر سرمایه گزاران این پروژه یعنی مایکروسافت ، هانی ول ، امریکن ایرلاینز و و یرجین آتلانتیک می پیوندد .
ویرجین آتلانتیک متقاضی خرید حداکثر ۱۵۰ دستگاه VA-X4 است و معتقد است که این هواپیما ارتباط دهنده بین شهرهای انگلستان و فرودگاه های هیترو لندن ، منچستر و گاتویک لندن است. ویرجین اظهار داشت که هدفش از این سرمایه گذاری امکان اتصال پایدار ، قابل رقابت با قیمت منطقه ای در ۱۰۰ مایل اول و آخر سفر مشتری است.
این شرکت هواپیمایی خاطرنشان می کند که۳۷ شهر با جمعیت بیش از ۱۰۰ هزار نفر در فاصله ۱۰۰ مایلی فرودگاه هیترو لندن ، پتانسیل عظیمی برای پشتیبانی از این هواپیما برای ۷.۷ میلیون مشتری خارج از لندن است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *