ایرلاین ها

مشکلات افزایش ۲ درصدی نرخ بلیت پروازها به عنوان عوارض اورژانس

رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به پیشنهاد برخی نمایندگان مجلس برای افزایش ۲ درصدی نرخ بلیت پروازها و اختصاص آن به اورژانس، گفت: تأمین این رقم برای اورژانس از بلیت هواپیما منطقی نیست، یاتا هم از کدگذاری عوارض خیریه روی بلیت خودداری می‌کند.
یونس دقیق کیا اظهار داشت: به تازگی برخی نمایندگان مجلس پیشنهاد داده‌اند ۲ درصد به نرخ بلیت پروازها اضافه شود و این رقم به اورژانس اختصاص یابد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در حال حاضر چهار نوع عوارض شامل «عوارض شهرداری»، «عوارض هلال احمر»، «عوارض فرودگاهی» و «عوارض ایمنی» روی بلیت پروازها اعمال شده است و از مسافران دریافت می‌شود، وضع عوارض جدید تحت عنوان عوارض اورژانس مشکلی دیگر به مشکلات شرکت‌های هواپیمایی اضافه می‌کند.
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی بیان کرد: هم اکنون شرکت‌های هواپیمایی با شهرداری‌های مختلف بر سر همین عوارض شهرداری چالش هایی دارند، به دلیل آنکه شهرداری از حساب شرکت‌های هواپیمایی برداشت می‌کنند و یا حساب شرکت‌های هواپیمایی را در برخی شرایط می‌بندند.
دقیق کیا اظهار داشت: در گذشته هم که بحث تعریف عوارض هلال احمر روی بلیت پروازها مطرح شد، یاتا (انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی) با طرح آن که این عوارض، عوارض خیریه محسوب می‌شود از کدگذاری آن خودداری کرد و قطعاً امکان کدگذاری این عوارض به عنوان عوارض اورژانس نیز در یاتا برای وصول وجود نخواهد داشت و برای شرکت‌های هواپیمایی مشکل ایجاد خواهد شد.
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: در شرایطی که درآمد شرکت‌های هواپیمایی تأمین کننده هزینه‌های جاری آنها و حقوق پرسنل نیست این تصمیم نماینده‌های مجلس در واقع هزینه مردم و شرکت های هواپیمایی را افزایش می‌دهد و با منطق حمایت از کسب و کارها و کمک به افزایش تولید در تناقض است و شرکت‌های هواپیمایی را دچار چالش می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه نماینده های مجلس از تصمیم مواردی که هزینه بر دوش مردم تحمیل می‌کند خودداری کنند، گفت: در حالی که شرکت‌های هواپیمایی در چند سال گذشته با چالش‌هایی نظیر تحریم، افزایش نرخ ارز، کرونا و کاهش تقاضای سفر هوایی و همچنین محدودیت فروش فقط ۶۰ درصد ظرفیت پروازها، مواجه شده اند و بیشترین اثر کرونا هم بر همین حمل و نقل هوایی بوده است، از مجلس می‌خواهیم مشکل دیگری بر مشکلات فعلی شرکت‌های هواپیمایی نیفزایند.
رئیس هیأت مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی اضافه کرد: نمایندگان مجلس اگر واقعاً ضرورت می‌بینند که به نوعی بودجه مورد نیاز اورژانس را تامین کنند، می‌توانند این موضوع را در حوزه عوارض خروج از کشور ببینند تا مبلغ مورد نظر برای اورژانس از آن منبع تامین شود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *