هواپیماها

موفقیت پروازهای آزمایشی با سوخت پایدار

سازنده هواپیماهای منطقه ای ATR یک سری آزمایشات زمینی و پروازی را بر روی نمونه اولیه هواپیمای ATR 72-600 خود با موفقیت انجام داد. این هواپیما مجوز هفت ساعت پرواز با سوخت ۱۰۰ درصد پایدار را به دست آورد. سوخت تولید شده از ۱۰۰ درصد ضایعات تجدیدپذیر و مواد خام مانند روغن پخت و پز به دست آمده است.
شرکت ATR همکاری خود را با خطوط هوایی منطقه ای Braathens و Neste برای تسریع در صدور گواهینامه اعلام کرد. این سه شرکت از نزدیک با هم کار می کنند تا یک پرواز نمایشی در سال ۲۰۲۲ داشته باشند. هدف این جمع صدور گواهینامه هواپیماهای ATR با سوخت پایدار تا سال ۲۰۲۵ است.
سوخت های هوانوردی پایدار یکی از ستون های کلیدی استراتژی کربن زدایی صنعت هوانوردی است که تأثیر فوری در کاهش انتشار CO2 دارد. انتظار می رود که یک ATR در یک مسیر معمولی منطقه ای با ۱۰۰ درصد سوخت پایدار در هر دو موتور، انتشار CO2 را تا ۸۲ درصد کاهش دهد.
استفانو بورتولی، مدیر اجرایی ATR گفت: “به عنوان رهبر بازار منطقه ای، هدف ما هدایت تغییر به سمت کربن زدایی است. توربوپراپ‌های ATR که قبلاً ۴۰ درصد CO2 کمتری نسبت به جت‌های منطقه‌ای با اندازه مشابه منتشر می‌کنند، پلت فرم ایده‌آلی برای ارائه پیشرفت‌های قابل توجه در کاهش انتشار CO2 هستند.
دستیابی به این نقطه عطف بزرگ نشان می دهد که ما کاملا متعهد هستیم که استفاده ۱۰۰ درصدی از سوخت پایدار را ممکن کنیم و به مشتریان خود کمک کنیم تا به اهداف خود دست یابند .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *