دیدگاه ها

آینده بوئینگ در بازار جهانی چه می شود

بوئینگ رشد مداوم و پایداری را برای ناوگان تجاری هوانوردی اروپا در ۲۰ سال آینده پیش بینی کرد ، زیرا اکثر قریب به اتفاق ناوگان موجود با مدلهای کم مصرف جایگزین خواهد شد. بر اساس چشم انداز بازار تجاری ۲۰۲۱ و پیش بینی بلند مدت بوئینگ تا ۲۰۷۰ ، اروپا به ۸۷۰۵ هواپیمای جدید به ارزش ۱.۲۵ تریلیون یورو تا سال ۲۰۴۰ نیاز دارد.

همانطور که بوئینگ در سال گذشته پیش بینی کرده بود بازارهای جهانی و منطقه ای سفرهای هوایی ، تا حد زیادی بهبود می یابد. تقاضا برای سفرهای هوایی در داخل اروپا با کاهش محدودیت های سلامتی و مسافرت ، تا سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ به سطح قبل از همه گیری خواهد رسید.

کاهش کربن در هوانوردی همچنان در اولویت اصلی بوئینگ و شرکتهای هواپیمایی در بازار اروپا است. انتظار می رود خطوط هوایی اروپایی برای مسیرهای کوتاه مدت بیشتر روی مدل های جدید و با ظرفیت بالاتر و تک راهرو سرمایه گذاری کنند که باعث کاهش مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای می شود.
برای ناوگان دوربرد نیز پیش بینی می شود که خطوط هوایی از هواپیماهای نسل جدید مانند بوئینگ ۷۸۷ و ۷۷۷X استفاده کنند که به طور قابل توجهی کارایی شان را بهبود بخشیده اند. به گفته کارشناسان، تا سال ۲۰۴۰ بیش از۹۰ درصد ناوگان فعلی اروپا با مدلهای کم مصرف جایگزین می شود .
دارن هالست ، معاون بازرگانی بوئینگ می گوید: در حالی که اروپا در طول همه گیری تحت فشار قرار گرفت ولی سیاست های هماهنگ در منطقه باعث افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی شد. هواپیماهای تک راهرو در ابتدا محرک اصلی افزایش ظرفیت برای پاسخگویی به تقاضا در منطقه خواهند بود. در بخش دوربرد نیز ما فرصت فوق العاده ای برای هواپیماها می بینیم تا ناوگان قدیمی و کم بازده با مدلهای دو موتوره جدید جایگزین شوند .

برایان موران ، نایب رئیس مشارکت های بوئینگ می گوید: بوئینگ بر رویکردی چند جانبه برای کربن زدایی هوانوردی متمرکز شده است. طراحی و تحویل هواپیماهای کم مصرف استراتژی اساسی است . انتقال صنعت به انرژی های تجدیدپذیر با تمرکز بر سوخت های هوایی پایدار و فناوری های پیشرفته نیز در همین راستا دنبال می شود .

کارشناسان همچنین پیش بینی می کنند که صنعت هوانوردی تجاری اروپا تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۴۰۵،۰۰۰ نیروی جدید از جمله خلبان ، تکنسین و خدمه کابین نیاز دارد . بر این اساس پیش بینی می شود سالانه ۳.۱ درصد تردد مسافران و ۲.۷ درصد ناوگان رشد داشته باشد.
تقاضا برای ۷۱۰۰ هواپیمای تک راهرو با رشد مداوم در بخش حمل و نقل ارزان قیمت (LCC) که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد ظرفیت داخل اروپا را تشکیل می دهد ، دنبال می شود. همچنین تقاضا برای ۱۵۴۵ فروند هواپیمای دوربرد ، از جمله مدلهای مسافری و باری برای پیوستن به شبکه جهانی در دستور کار است .

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *