هواپیماها

بوئینگ :تا سال ۲۰۴۱ بیش از ۴۱۰۰۰ هواپیمای جدید نیاز داریم

با افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی و به دنبال بهبودی بیشتر در بسیاری از بازارهای داخلی، بوئینگ پیش‌بینی کردکه تا سال ۲۰۴۱ بیش از ۴۱۰۰۰ هواپیمای جدید نیاز داریم. بوئینگ این چشم انداز بازار تجاری ۲۰۲۲ را در نمایشگاه بین المللی هوایی فارنبرو منتشر کرد.
این چشم انداز، ارزش بازاری ۷.۲ تریلیون دلاری را برای تحویل هواپیماهای جدید پیش‌بینی می‌کند و ناوگان جهانی تا سال ۲۰۴۱ در مقایسه با ۲۰۱۹ بیش از ۸۰ درصد افزایش می‌یابد. به عبارتی نیمی از جتهای مسافری جایگزین مدل‌های امروزی خواهند شد و کارایی سوخت ناوگان جهانی بهبود می‌ یابد.
بوئینگ در این چشم انداز پیش‌بینی می‌کند که تقاضای ۳.۶ تریلیون دلاری در بخش‌های دیگر بازار از جمله تعمیر و نگهداری ، راه حل های دیجیتال برای افزایش کارایی و آموزش تربیت خلبانان و تکنسین ها نیز وجود دارد.
احسان منیر، معاون ارشد فروش و بازاریابی بازرگانی بوئینگ گفت: با وجود اختلال بی سابقه در دو سال گذشته، صنعت هوانوردی انعطاف پذیری باورنکردنی را در سازگاری با چالش از خود نشان داده است. چشم انداز بازار تجاری ۲۰۲۲ پیش‌بینی روند بازار برای تقاضاهای جدید و خدمات مرتبط در دهه‌های آینده را نشان می دهد.
چشم انداز بازار تجاری ۲۰۲۲ شامل این پیش بینی های منطقه ای در ۲۰ سال آینده است:
بازارهای آسیایی در ادامه داستان رشد قوی خود، تقریباً ۴۰ درصد از تقاضای بلندمدت جهانی برای هواپیماهای جدید را تشکیل می دهند. اروپا و آمریکای شمالی نیز هر کدام بیش از ۲۰ درصد تقاضا را به خود اختصاص می دهند.
ناوگان جنوب آسیا به رهبری هند همچنان با رشد سالانه ۶.۲ درصدی در جهان پیشتاز است. ناوگان این منطقه از ۷۰۰ هواپیما در سال ۲۰۱۹ به بیش از ۲۶۰۰ هواپیما تا سال ۲۰۴۱ خواهد رسید. پیش بینی می شود که جنوب شرق آسیا با افزایش تقریباً سه برابری ناوگان تجاری خود به ۴۵۰۰ هواپیما، دومین رشد سریع را شاهد باشد.
چشم انداز بازار تجاری ۲۰۲۲ پیش بینی تحویل هواپیما به روسیه را به دلیل تحریم ها علیه صادرات هواپیما در بر نمی گیرد. به عبارتی ۱۵۰۰ هواپیما در مقایسه با چشم انداز سال گذشته کاهش خواهیم داشت.
هواپیماهای تک راهرو ۷۵ درصد از کل هواپیماهای جدید و یا نزدیک به ۳۱۰۰۰ هواپیما را تشکیل می‌دهند. هواپیماهای پهن پیکر جدید با بیش از ۷۲۰۰ هواپیما حدود ۱۸ درصد از چشم انداز را به خود اختصاص خواهند داد .
چشم انداز بازار تجاری ۲۰۲۲ همچنین پیش‌بینی می‌کند که تقاضای خوبی برای هواپیماهای باری به منظور حمایت از زنجیره‌ تامین جهانی خواهیم داشت. شرکت های حمل و نقل به طور کلی به ۲۸۰۰ هواپیمای باری جدید نیاز خواهند داشت که شامل ۹۴۰ فروند پهن پیکر خواهند بود.
هواپیماهای جدید ۲۰۲۲-۲۰۴۱
جت منطقه ای ۲۱۲۰ فروند
تک راهرو ۳۰۸۸۰ فروند
پهن پیکر ۷۲۳۰ فروند
هواپیمای باری ۹۴۰ فروند
جمع ۴۱۱۷۰ فروند

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *