ایرلاین ها

سرنوشت هواپیماهای اجاره ای مسکو

اگر قیمت فلزات و نفت برای باقیمانده سال ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ افزایش یابد، هزینه تولید هواپیما و موتور نیز افزایش خواهد یافت و این در حالی است که هزینه‌های فرود ( لندینگ فی ) و قیمت بلیت شیب صعودی را در بازار طی می کند. قطعات این پازل حاکی از نیاز به یکپارچگی سریع بیشتر خطوط هوایی در طول سال ۲۰۲۲ است، چراکه در غیر این صورت شاهد سقوط آن دسته از خطوط هوایی خواهیم بود که به تازگی توانسته اند از کووید ۱۹جان سالم به در ببرند.
روسیه در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که در صورت تحریم هواپیماها که مدت کوتاهی قبل از اجرای تحریم‌های کریمه صادر شده بود، تمام هواپیماهای اجاره‌ای را ملی خواهد کرد. روسیه در آن زمان به همه اجاره دهندگان و بانک ها و سرمایه گذاران یادآور شد که هواپیماها در معرض خطر هستند.
البته در آن زمان دولت روسیه به همه اطمینان داد که حافظ سرمایه های خارجی است و از شکست خطوط هوایی محافظت می‌کند، اما اکنون باد از روبرو می وزد و تحریم ها اعمال شده و اولین چیزی که روس ها به آن فکر می کنند ملی کردن هواپیماهای اجاره ای است که در خاک روسیه مستقر هستند.
هر اجاره‌دهنده‌ای که هواپیمایش را از روسیه خارج ‌کند، در واقع کار بسیار مهمی انجام داده که شاید ارزش تبدیل شدن به یک کتاب یا فیلم را داشته باشد. البته فراموش نکنیم که در صورت موفقیت نیز ، هواپیما و یا هواپیماهای خارج شده بر اثر اعمال تحریم ها ، بلافاصله توقیف خواهند شد.
خطوط هوایی روسیه ۴۹۱ فروند هواپیمای ساخت ایرباس، بوئینگ و امبرائر را در آغاز تهاجم به اوکراین در خط پرواز داشتند. این ناوگان در پایان سال ۲۰۲۱ مسئولیت ۷۲ درصد از کل ترافیک مسافری خطوط هوایی روسیه را به عهده داشت.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *